ثبت‌نام ۳۵۰۰ دانشجوی همدانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3848348
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

ثبت‌نام ۳۵۰۰ دانشجوی همدانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اربعین دانشجویان استان همدان با بیان اینکه تعداد دانشجویان ثبت‌نامی استان تاکنون ۳۵۰۰ نفر بوده است، خبر داد: ثبت‌نام زائران اربعین از یکم ماه صفر آغاز شده و تا دو روز مانده به اربعین همچنان ادامه دارد.

ثبت‌نام 3500 دانشجوی همدانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعینابوالفضل حاصلی، رئیس ستاد اربعین دانشجویان استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، گفت: ثبت‌نام زائران اربعین از یکم ماه صفر آغازشده و تا دو روز مانده به اربعین همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: تعداد دانشجویان ثبت‌نامی به‌صورت انفرادی در این ستاد 3500 نفر بوده که 800 نفر از این تعداد در قالب کاروان و 2500 دانشجوی آقا و 1000 دانشجوی خانم ثبت‌نام‌ کرده‌اند.

رئیس ستاد اربعین دانشجویان استان با بیان اینکه مؤسسات و بانک‌های شهر مبلغ 450 میلیون ریال وام با سود 4 درصد برای کمک‌هزینه به زائران اربعین در نظر گرفته‌اند، گفت: این وام‌ شامل تسهیلات بلاعوض برای دانشجویان کم‌بضاعت است.

وی افزود: همچنین هر دانشگاه به تعداد ۱۰۰ دانشجوی شرکت کننده در مراسم پیاده روی اربعین نفری ۱۰ میلیون ریال وام در نظر گرفته است.

حاصلی بیان کرد: اعزام دانشجویان زائر در قالب 9 کاروان صورت می‌گیرد که اولین اعزام کاروان بانوان، روز گذشته 15 مهرماه صورت گرفت.

رئیس ستاد اربعین دانشجویان استان درباره خروج دانشجویان پسری که کارت پایان خدمت ندارند، گفت: این افراد با مراجعه به پلیس 10+ و پشت سر گذاشتن یک سری مراحل، از طرف سازمان نظام‌وظیفه کشور طی 48 ساعت خروجشان تائید می‌شود.

وی همچنین افزود: طبق رایزنی‌های انجام‌شده با آموزش دانشگاه‌های استان، به مدت 10 روز، غیبت دانشجویان زائر موجه بوده و تمامی امتحانات آن‌ها نیز تا 1 هفته قبل و بعد سفر کنسل است.

حاصلی در ادامه از اعزام خادمان به موکبی واقع در شارع شهدا، ابتدای شارع روضتین خبر داد و گفت: این ستاد درصدد است تا در سال آینده به‌طور اختصاصی موکب‌های دانشجویی در کربلا و یا نجف را برای اسکان دانشجویان تأسیس کند.

انتهای پیام
captcha