آغاز اجرای طرح «قرآن‌آموزی کلاس اولی‌ها» در مدارس البرز
کد خبر: 3848554
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵

آغاز اجرای طرح «قرآن‌آموزی کلاس اولی‌ها» در مدارس البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره آموزش دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز از آغاز طرح «قرآن‌آموزی کلاس اولی‌ها» در مدارس استان خبرداد و گفت: با اجرای این طرح دانش‌آموزان در کنار قرائت به روش قصه‌گویی با مفاهیم قرآن نیز آشنا می‌شوند.

آغاز اجرای طرح «قرآن‌آموزی کلاس اولی‌ها» در مدارس البرز

یونس جاویدنسب، رئیس اداره آموزش دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از قرآن به عنوان پیام روشن الهی یاد کرد که همه انسان‌ها را به درستی و رستگاری دعوت می‌کند.

وی افزود: از صدر اسلام تاکنون در میان مسلمانان، توانایی خواندن و فهمیدن این پیام جاودانه از مهم‌ترین ارکان تعلیم و تربیت بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش دوره اول ابتدایی آموزش‌وپرورش البرز، گفت: قرآن‌کریم نه یک کتاب بلکه مجموعه‌ای است از سراسر نور و همین ویژگی سبب شده است هرکس از منظر صحیح به آن نگاه کند، به آن روی آورد، از آن بهره ببرد و خود را به سر منزل مقصود نزدیک کند.

این مسئول به جایگاه ویژه قرآن‌ در کشور اشاره کرد و یادآور شد: به منظور توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در میان دانش‌آموزان، برنامه‌های ویژه‌ای با محوریت قرآن برای دانش‌آموزان به زبان شعر، هنر و قلم در طول سال تحصیلی پیش‌بینی شده است.

جاویدنسب در ادامه به آغاز برنامه قرآن‌آموزی کلاس اولی‌ها با شعار «قرآن بهترین هدایتگر و آینده را باید ساخت» در مدارس ابتدایی البرز اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ قرآنی تلاوت قرآن‌کریم است و این طرح با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی در مدارس اجرایی می‌شود.

وی تدریس قرآن در پایه اول ابتدایی برای نهادینه‌کردن فرهنگ قرآنی و معرفی بلاغت و شیوایی کلام قرآن، آموزش آداب گوش دادن به قرآن و تفکر در آیات قرآن را مهم دانست وگفت: انس دانش‌آموزان اولین پایه تحصیلی به قرآن آثار و برکات زیادی را به دنبای دارد زیرا روح معنوی قرآن آرامش خاصی به انسان می‌دهد.

این مسئول تقویت ایمان و اعتقاد به این کتاب آسمانی و تمسک به تعالیم آن و همچنین تعمیق، معرفت و تعمیم فهم و درک آن را از دیگر اهداف اجرای این طرح بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح دانش‌آموزان در کنار قرائت به روش قصه‌گویی با مفاهیم قرآن نیز آشنا می‌شوند.

انتهای پیام
captcha