فرار زنان داعشی از اردوگاه «حسکه» سوریه به دنبال حملات ترکیه
کد خبر: 3848963
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

فرار زنان داعشی از اردوگاه «حسکه» سوریه به دنبال حملات ترکیه

گروه بین‌الملل - همزمان با آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه،‌ شماری از زنان داعشی که در اردوگاه «الهول» در حومه شهر «حسکه » سوریه محبوس بودند، از این اردوگاه فرار کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «روسیا الیوم»، رسانه‌های محلی سوریه امروز، ‌18 مهرماه، اعلام کردند که شماری از عناصر داعش به ویژه زنان داعشی، پس از آتش زدن اردوگاه «الهول» واقع در حومه شهر حسکه و حمله به نگهبانان اردوگاه، توانستند از آنجا بگریزند.

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، نیروهای دموکراتیک سوریه دهها هزار نفر از اسرای داعشی را در اردوگاه الهول زندانی کرده‌اند که در میان آنها هزار داعشی اروپایی و 70 هزار زن و کودک به چشم می‌خورد.

این روزنامه در شماره امروز خود افزود: ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به این معناست که ترکیه به طور کامل مسئول ده‌ها هزار زندانی داعشی است اما در عین حال امکان دارد نیروهای ترکیه در معرض حملات داعشی‌های باقیمانده در منطقه قرار بگیرند.

در همین راستا، دو مسؤول آمریکایی و یک منبع نظامی کُرد امروز اظهار کردند که همزمان با آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، شبه‌نظامیان کرد عملیات خود علیه تروریست‌های داعش در سوریه را متوقف کردند.

انتهای پیام
captcha