اعزام تیم‌های عملیاتی فوریت‌های پزشکی همدان به مرز خسروی
کد خبر: 3849616
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

اعزام تیم‌های عملیاتی فوریت‌های پزشکی همدان به مرز خسروی

گروه اجتماعی ـ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی خبر داد: کدهای عملیاتی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان به مرز خسروی به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اعزام شدند.

اعزام تیم‌های عملیاتی فوریت‌های پزشکی همدان به مرز خسرویبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از وب‌دا، حبیب معصومی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از اعزام کدهای عملیاتی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان به مرز خسروی به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.
وی گفت:‌ این کدها در قالب 12 نیرو به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی به مرز اعزام شدند.
وی ادامه داد: از اورژانس پیش بیمارستانی ۹ نفر از حوزه درمان، یک نفر پزشک عمومی، ۶ پرستار و ۲ کارشناس علوم آزمایشگاهی به مرز مهران اعزام می‌شوند و به همت معاونت درمانی ۱۰ نفر دیگر به مرز خسروی اعزام خواهند شد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه 6 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر کمک‌دار 315 ساخت کشور آلمان مدل 2018 در اختیار اورژانس شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا قرار گرفته است، افزود: این آمبولانس‌ها به ترتیب به پایگاه‌های گنبد و عبدالرحیم شهرستان همدان، سد کلان شهرستان ملایر، فارسبان شهرستان نهاوند، کوهین شهرستان کبودراهنگ و کرفس شهرستان رزن تعلق گرفت.
معصومی با بیان اینکه از حوزه معاونت بهداشتی ۶ کارشناس و ۲ راننده و ۲۶ نفر دیگر در تاریخ ۲۲ مهرماه اعزام می‌شوند، توضیح داد: اورژانس پیش بیمارستانی، بیمارستانها و بخش بهداشت در داخل استان نیز آماده خدمت رسانی هستند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان افزود: آمبولانسها در ۲۰ ایستگاه از ۷۸ ایستگاه صلواتی از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ مستقر هستند و تا ۳۰ مهرماه به زائران خدمت رسانی می کنند.
وی عنوان کرد: در حوزه درمان بیمارستانهای بعثت، سینا، ارتش و آتیه در حالت آماده باش به سرمی‌برند و در حوزه بهداشت، نظارت کامل بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و مواد غذایی اولیه ایستگاه های صلواتی وجود دارد.
معصومی در ادامه عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی با کمک دانشگاه علوم پزشکی همدان در میدان فرودگاه مستقر است و داروخانه‌های شبانه‌روزی در شهرک فرهنگیان، شهرک مدنی و جورقان آماده خدمت رسانی به زائران هستند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در موج برگشت زائران ۵ استان از همدان عبور می کنند، در ورزشگاه شهید حاجی بابایی شهر مریانج امکاناتی برای آنها درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 دستگاه آمبولانس در اختیار اورژانس استان است که 80 درصد آنها از سال 92 به دانشگاه علوم پزشکی همدان تحویل داده شده است خاطرنشان کرد: 11 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر 315 نیز نیمه دوم امسال تحویل اورژانس استان می‌شود.
معصومی تاکید کرد: 30 دستگاه آمبولانس مشکل‌دار اورژانس استان نیز به نوبت در گروه‌های پنج‌تایی در استان اصفهان به هزینه سازمان اورژانس کشور تعمیر اساسی می‌شود و در چرخه خدمت‌رسانی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha