برگزاری مسابقات قرآن شیعه و سنی پاکستان در هفته وحدت
کد خبر: 3849664
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

برگزاری مسابقات قرآن شیعه و سنی پاکستان در هفته وحدت

گروه بین‌الملل ــ مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ و قرائت به مناسبت هفته وحدت با مشارکت مراکز قرآنی اهل تسنن و شیعیان به همت خانه فرهنگ ایران در شهر کراچی، در این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بهرام کیان، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی در دیدار با مسئولان مراکز قرآنی این شهر و بازدید از این مراکز دینی درباره برگزاری این دور از مسابقات و آمادگی قرآن‌آموزان برای رقابت با یکدیگر، گفت‌وگو کرد.

خاور رضا و علی جوهر، از مؤسسان و مسئولان مؤسسه بنیاد قرآن کریم کراچی در دیدار با وابسته فرهنگی کشورمان، به ارائه گزارشی از برگزاری کارگاه آموزشی و دوره دانش‌افزایی اساتید قرآنی در شهر قم پرداختند.

همچنین، عنایت‌الله سیالوی و زین العابدین، از مسئولان مؤسسه جماعت القراء اهل تسنن پاکستان آمادگی این مؤسسه را برای همکاری در برگزاری مسابقات قرآن در کراچی اعلام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمد عباس وزیری، رئیس سابق حوزه علمیه امام خمینی(ره) و از روحانیون برجسته پاکستان و زاهد علی زاهدی، استاد و رئیس سابق بخش علوم اسلامی در دانشگاه کراچی از مسئولان و مؤسسان مرکز قرآنی جماران و علی مهدی، مسئول دفتر این مرکز نیز از برگزاری این مسابقات قرآنی استقبال کردند.

بنا بر اعلام این خبر، این دور از مسابقات قرآن کریم شامل دو دوره مقدماتی و نهایی می‌شود که همزمان با هفته وحدت به همت خانه فرهنگ کشورمان در کراچی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha