رقابت قرآنی بیش از 30 مرکز شیعه و سنی در پاکستان
کد خبر: 3858984
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

رقابت قرآنی بیش از 30 مرکز شیعه و سنی در پاکستان

گروه بین‌الملل ــ مسابقات قرآنی در دو رشته حفظ و قرائت با حضور نمایندگان بیش از ۳۰ مرکز قرآنی اهل سنت و شیعیان در شهر کراچی پاکستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مسابقات در دو رشته حفظ و قرائت و با حضور بیش از ۳۰ مرکز قرآنی اهل سنت و شیعیان به همت خانه فرهنگ ایران در شهر کراچی پاکستان برگزار شد.

دوره مقدماتی مسابقات طی دو ماه گذشته در مراکز قرآنی و بخش نهایی آن در خانه فرهنگ ایران در کراچی با حضور یکصد تن از حافظان و قاریان برگزار شد.

احمد محمدی، سرکنسول ایران در کراچی در سخنانی، گفت: قرآن کریم به عنوان معجزه جاویدان پیامبر خاتم(ص)، مهم‌ترین عامل وحدت آفرین جامعه مسلمانان است و جایگاه ویژه‌ای نزد مردم پاکستان دارد.

وی افزود: خوشحال هستم که در هفته وحدت امسال مسابقات قرآنی را با مشارکت بالای مراکز قرآنی اهل تسنن و شیعیان کراچی برگزار کردیم و این رقابت‌ها مورد استقبال عاشقان پیامبر(ص) و دوستداران اهل بیت(ع) قرار گرفت.

محمدی همچنین، بیان کرد: نفرات برگزیده این مسابقات برای حضور در مسابقات بین‌المللی ایران معرفی خواهند شد.

بهرام کیان، رئیس خانه فرهنگ کشورمان نیز در سخنانی، گفت: با توجه به اهمیت فعالیت‌های قرآنی با رویکرد وحدت شیعیان و اهل سنت، خانه فرهنگ ایران در کراچی با مشارکت مراکز قرآنی اهل تسنن اواخر آذرماه با حضور چند قاری بین‌المللی از کشورهای ایران، مصر اندونزی و مالزی شب‌های قرآنی در پاکستان برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha