پیش‌روی ارتش سوریه تا 20 کیلومتری مرز ترکیه/ افزایش حملات به «حسکه» و «رقه»  
کد خبر: 3849732
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

پیش‌روی ارتش سوریه تا 20 کیلومتری مرز ترکیه/ افزایش حملات به «حسکه» و «رقه»  

گروه بین‌الملل ــ آخرین خبرها از تحولات شمال سوریه حاکی از این است که ارتش سوریه پس از توافق کردها با دمشق، تا 20 کیلومتری مرزها با ترکیه پیش‌روی کرده و وارد شهرهای «الطبقه» و «تل تمر» شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «اسپوتنیک عربی»، نیروهای ارتش سوریه، صبح امروز، 22 مهرماه، به شهر «تل تمر» که تحت سیطره نیروهای «قسد» است و در شرق «رأس‌العین» قرار دارد، رسیده‌اند.
 
خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد: یک کاروان بزرگ نظامی شامل افسران و مرزبانان ارتش سوریه در ساعات اولیه امروز از شهر حسکه به سمت مناطق شمالی استان حرکت کرده‌اند.
 
آن‌ها همچنین در ساعات اولیه امروز، وارد شهر الطبقه که تحت کنترل واحدهایی از نیروهای کُرد در حومه جنوبی رقه قرار دارد، شده و تا حومه فرودگاه نظامی الطبقه پیشروی کرده‌اند. فرودگاه نظامی الطبقه در نزدیکی سد فرات، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سدهای سوریه قرار دارد. این فرودگاه آخرین پایگاه ارتش سوریه در استان رقه بود که ارتش سوریه در آگوست سال 2014 میلادی، در نبردی خونین با گروه تروریستی داعش، آن را از دست داد.
 
بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه به منظور جلوگیری از تجاوزات ترکیه و پیشروی آنان به مناطق سوریه، در شهرهای تل تمر، درباسیه و رأس العین در شمال حسکه مستقر خواهند شد. پیشتر، منابع نزدیک به یگان‌های کرد در شهر قامشلی از توافق کردها با دولت سوریه در تمام مناطق تحت سیطره قسد در شمال و شمال شرقی سوریه خبر داده‌ بودند.
 
این منابع اعلام کردند: پس از دیدارهایی که طی روزهای گذشته بین دو طرف در دمشق و قامشلی صورت گرفت، هیئت روسی و گروهی از فرماندهان یگان‌های کرد فرودگاه قامشلی را ترک کردند.
 
بر اساس این توافق، ارتش سوریه کنترل تمام مناطق مرزی از جمله شهر عفرین را در دست خواهد گرفت و وارد شهرهای منبج،‌ عین‌العرب (کوبانی)، عین عیسی، الطبقه و المنصوره خواهد شد. البته مناطق کردنشین سوریه از ورود ارتش این کشور به مناطق شمالی برای مقابله با حملات اخیر ترکیه به کشورشان استقبال کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یکشنبه‌شب اعلام کرد: اهالی شهر حسکه به محض اعلام خبر حرکت نیروهای ارتش برای مقابله با تجاوز ترکیه، با خودروهای خود در مناطق مختلف شهر حضور یافته و با به صدا در آوردن بوق خودروهایشان از این اقدام ارتش سوریه تجلیل کردند.

بر اساس این گزارش، اقدام ارتش سوریه برای مقابله با تجاوز ترکیه به شهرک‌ها و مناطق مرزی شمال استان حسکه و رقه است. ارتش ترکیه تاکنون شماری از مردم را به قتل رسانده و برخی مناطق را اشغال و زیرساخت‌ها را ویران کرده است. این درحالی است که برخی منابع کردی گزارش داده‌اند نیروهای آمریکایی که در اطراف مناطق غربی شهر منبج مستقر هستند، مانع ورود نیروهای ارتش سوریه به این شهر شده‌اند.
 
در همین باره، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) درباره آخرین تحولات تجاوز ترکیه گزارش داد که نظامیان ترکیه‌ای شدت حملات هوایی و توپخانه‌ای را در روستاها و شهرک‌های استان‌های حسکه (شمال شرق) و رقه (شمال) افزایش داده است.

آخرین تحولات شمال سوریه/ پیشروی ارتش سوریه به 20 کیلومتری مرز ترکیه 
 
نیروهای نظامی ترکیه و معارضان موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از روز چهارشنبه 17 مهرماه عملیات خود را در شمال و شمال شرق سوریه آغاز کردند و همچنان به تجاوز خود ادامه می‌دهند.
 
عملیات ترکیه به بهانه پاکسازی مناطق شمالی و شمال شرقی سوری از حضور شبه‌نظامیان کُردی است که آنان را تروریستی می‌نامد. این شبه‌نظامیان تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، ولی با آغاز این عملیات، واشنگتن پشت آنان را خالی کرد.

انتهای پیام
captcha