کشته شدن 9 نفر در درگیری‌ کشمیر
کد خبر: 3851387
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

کشته شدن 9 نفر در درگیری‌ کشمیر

گروه بین‌الملل ــ ارتش پاکستان اعلام کرد که نیروهای هند در سه منطقه، کشمیر را مورد حمله قرار داده‌اند و پاکستان در واکنش به این اقدام، از سلاح‌های سنگین استفاده کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه خبری «طلوع‌نیوز» افغانستان، نیروهای هند و پاکستان طی روز گذشته، 28 مهرماه در منطقه کشمیر با یکدیگر درگیر شدند و در اثر این واقعه، 9 فرد جان خود را از دست دادند.

نیروهای هند در این باره اظهار کرده‌اند که نیروهای پاکستانی یکی از پاسگاه‌های این کشور و چند منطقه غیرنظامی را مورد حمله قرار داده است که در اثر آن دو سرباز و یک غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

جیش کالا،‌ سخنگوی ارتش هند در این باره اظهار کرد که سه فرد غیرنظامی دیگر نیز در حملات یاد شده مجروح شده‌اند. این حمله نقض آشکار توافقنامه آتش‌بس سال 2003 است که بین دو کشور به امضا رسیده است.

پیش از این نیز پاکستان و هند چندین بار در کشمیر با یکدیگر درگیر شده بودند. هند، پاکستان را متهم می‌کند که شورشی‌ها را در کشمیر تحت کنترل خود حمایت می‌کند،‌ ولی پاکستان این ادعاهای هند را همیشه رد کرده و می‌گوید که از این منطقه فقط به حمایت دیپلماسی بسنده کرده است.

طی ماه آگوست امسال، حکومت هند، هزاران سرباز را به کشمیر تحت کنترل خود فرستاد و ماده 370 قانون اساسی این کشور مبنی بر خودمختاری این منطقه را لغو کرد.

پس از دو ماه،‌ هنوز هم شهروندان کشمیری به خدمات تلفنی و اینترنتی دسترسی ندارند، ولی به تازگی در بخشی از مناطق این شهر، محدودیت خدمات تلفنی برداشته شده است.

انتهای پیام
captcha