فضای کسب و کار بیشتری برای حوزه‌های دیجیتال فراهم می‌‌کنیم
کد خبر: 3851689
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
شهردار تهران قول داد:

فضای کسب و کار بیشتری برای حوزه‌های دیجیتال فراهم می‌‌کنیم

گروه فناوری اطلاعات ــ شهردار تهران از برنامه‌ریزی برای فراهم کردن فضای کسب و کار بیشتر برای فعالیت در حوزه‌های دیجیتال خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ پیروز حناچی، شهردار تهران امروز، سه‌شنبه 30 مهرماه، در مراسم افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال طی سخنانی با اشاره به رشد استفاده از اینترنت در کشور، گفت: سرما‌یه‌های ما در شهر به حجم ساختمان‌ها محدود نیست، بلکه توجه به زیرساخت‌ها و فراهم کردن فضای کسب و کار برای کسانی که در حوزه‌های نرم‌افزایی می‌توانند کار کنند است و یکی از وظایف بسیار پرکاربرد و پربازده است.

وی با اشاره به مشکلات اساسی شهر تهران مثل آلودگی و ترافیک گفت: از طریق فضای دیجیتال می‌توانیم بر روی آلودگی و ترافیک شهر تهران تأ‌ثیرگذار باشیم و با زیرساخت‌هایی که در شهرداری تهران وجود دارد و همکاری که در شورای فناوری شهرداری تهران به وجود آمده است فضای کسب و کار بیشتری را برای فعالیت در حوزه‌های دیجیتال فراهم می‌‌کنیم.

حناچی افزود: با اقداماتی که صورت گرفته و حمایت‌‌های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امیدواریم فضای ملی برای رشد حوزه‌های دیجیتال فراهم شود. بخشی از مدیریت شهری و پروژه‌های مختلف قابلیت انجام به کمک فناوری دیجیتال را دارد. در اختیار قرار دادن این اطلاعات در کنار مشکلاتی که شهرداری تهران دارد می‌تواند فضا را برای شرکت‌های استارتاپی که در این زمینه کار می‌کنند باز کند.

شهردار تهران با اشاره به راه‌اندازی استفاده از دوچرخه مشارکتی در شهر تهران، گفت: طرح‌های مختلفی برای کرایه دادن دوچرخه در تهران اجرا شده بود که هر کدام مشکلات خاص خود را داشتند اما با ایده‌پردازی جدید و استفاده از مکان‌نماها سرویس استفاده از دوچرخه به خوبی فراهم شده است. اقدامات مشابه دیگری نیز در تهران می‌‌توان انجام داد و ما تلاش داریم فضا را برای چنین فعالیت‌هایی فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha