کنگره بین‌المللی «سیره فاطمی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3852206
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
با عنوان هر مسلمان یک پژوهشگر؛

کنگره بین‌المللی «سیره فاطمی» برگزار می‌شود

گروه جامعه ــ کنگره بین‌المللی سیره فاطمی به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در دو سطح پژوهشی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ کنگره بین‌المللی سیره فاطمی با موضوع «هر مسلمان یک پژوهشگر» به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در دو سطح پژوهشی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

محور‌های اصلی این کنگره شامل عناوینی همچون «الگوسازی، ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی بر مبنای سیرۀ حیات حضرت زهرا(س) با استناد بر بند ۷ بیانیۀ گام دوم انقلاب»، «مقاومت و پایداری در سیرۀ حضرت زهرا(س)»، «تحلیل سیره و فعالیت‌های حضرت زهرا(س) در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و علمی» و «نقش حضرت زهرا(س) در جهاد فرهنگی و اقتصادی» است.

از دیگر محور‌های این همایش می‌توان به موضوعاتی همچون «رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد در سیرۀ حضرت زهرا(س)»، «شاخصه‌های خانوادۀ سالم در سیرۀ فاطمی»، «اقتصاد مقاومتی در سیرۀ فاطمی»، «حیات مبارزاتی و بازنمایی الگو‌های فرهنگ فاطمی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم با رویکرد سیره حیاتی زنان ایثارگر» و «بازیابی و بازنمایی کنش گری‌های اجتماعی و مواضع حضرت زهرا در تلاطم‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی عصر خود» اشاره کرد.
http://media.hawzahnews.com/d/2019/10/22/4/863044.jpg
 
یادآور می‌شود، آخرین مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات ۲۰ دی ماه ۱۳۹۸ است و علاقه‌مندان جهت ارسال مقالات می‌توانند به تارنمای conf.omidnoor.ir مراجعه کنند. نتایج داوری مقالات نیز یکم اسفندماه ۱۳۹۸ اعلام خواهد شد.
 
بنابر این گزارش، به چهار مقاله برتر کنگره کمک هزینه سفر به کربلای معلی و به ۱۰ مقاله برگزیده نیز جوایز نفیس اهدا خواهد شد و در ضمن امکان چاپ مقالات در مجلات معتبر داخلی و خارجی وجود دارد.
انتهای پیام
captcha