وقف گره‌گشای مشکلات مردم است
کد خبر: 3852402
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

وقف گره‌گشای مشکلات مردم است

گروه اجتماعی ــ‌ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: وقف در ایجاد شغل، تسهیل مسائل معیشتی، سرمایه‌گذاری‌های جدید و رونق تولید و اقتصاد نیز فعالیت و تأثیر خوبی دارد.

وقف می‌تواند مسائل و مشکلات مردم را حل کندحجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، درباره فرهنگ وقف در جامعه، اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌هایی است که ریشه‌های عمیق دینی در آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) و سیره آنها دارد، به همین دلیل کسانی که به آموزه‌های اسلام و اهل‌بیت دلدادگی دارند، پایبندی خود را به این سنت نشان داده‌ و می‌دهند. 

وی ادامه داد: وقف در هر زمانی جایگاه خودش را متناسب با مقتضیات آن زمان داشته است که این مسئله در وقف‌نامه‌ها و آثاری که برای وقف به ثبت رسیده به چشم می‌خورد و مسائلی مانند خدمات اجتماعی، دینی و مذهبی، بهداشتی، آموزشی و حتی ریزترین نیازها را شامل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در موقعیت کنونی، توسعه و وسعتی در نگاه به وقف ایجاد شده است که می‌تواند کارساز و مبارک باشد. میزان مشارکت مردم در بذل امکانات و اموالشان در این مسیر مسئله مهمی است که شاید در سالیان گذشته کمتر به چشم می‌خورد.

بلک خاطرنشان کرد: امروزه در وقف به نیازهای زیرساختی جامعه مانند مسکن، ازدواج جوانان و یا وقف‌های علمی و ایجاد تکنولوژی برای گره گشایی از مسائل مردم، توجه خوبی می‌شود. سازمان اوقاف هم همواره تلاش می‌کند رویکرد خود را در این زمینه جدید کرده و به سمت نیازهای ضروری جامعه حرکت کند.

وی گفت: در استان اصفهان بسیاری از آثاری که از وقف‌های گذشته و امروز ناشی شده در مسائل اقتصادی مردم نقش بسیار مهم و موثری دارد. در حال حاضر ما با پروژه‌های اقتصادی در دست احداث و اجرا داریم که بعضی از آنها امسال به بهره‌برداری می‌رسند. وقف در مسائل خدماتی تا مسائل کشاورزی و تولید و ایجاد رونق با استفاده از ابزار جدید تاثیر زیادی دارد.

بلک تصریح کرد: وقف در ایجاد شغل، تسهیل مسائل معیشتی، سرمایه‌گذاری‌های جدید و رونق تولید و اقتصاد نیز فعالیت و تاثیر خوبی دارد. حتی در بخش‌های مرتبط با صنعت توریسم، این قابلیت وجود دارد که  اماکن مخروبه به مکان‌هایی جاذب برای گردشگران تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha