«مخلص حنفی»؛ دانش‌آموخته الازهر و فعال قرآنی در اندونزی
کد خبر: 3853105
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

«مخلص حنفی»؛ دانش‌آموخته الازهر و فعال قرآنی در اندونزی

گروه بین‌الملل ــ «مخلص حنفی» رئیس کمیته تصحیح مصاحف قرآن وزارت دین اندونزی است؛ او دکترای خود را در تفسیر و علوم قرآن از دانشگاه الازهر مصر گرفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، مخلص حنفی دکترای خود در تفسیر و علوم قرآن را از دانشگاه الازهر قاهره گرفت و اکنون به عنوان رئیس کمیته تصحیح مصاحف قرآن وزارت دین اندونزی انجام وظیفه می‌کند.

او معارف دینی خود را از کودکی و نوجوانی در تعدادی از حوزه‌های دینی مانند شهرهای چیربون، قدوس(Kudus) و سولو و دوران جوانی خود را در مدرسه شبانه‌روزی اسلامی (حوزه مدرن) گونتور و پونوروگوی جاوه شرقی گذراند.

سپس تحصیلات دینی را از لیسانس تا دکترا در دانشگاه الازهر قاهره ادامه داد و درجه عالی پایان‌نامه خود را در تفسیر قرآن در قدیمی‌ترین دانشگاه اسلامی جهان به دست آورد.

وی علاوه بر اینکه بیشتر به عنوان مترجم رسمی ریاست جمهوری اندونزی مورد اعتماد قرار گرفته است، به عنوان امام جماعت مسجد بیت القرآن، پوندوک چابه و تانگرانگ جنوبی نیز منسوب شده است.

مخلص حنفی کتاب‌های متعددی از جمله زندگینامه امام پنج مذهب(پیشوایان پنج مذهب شیعه، مالکی، حنفی، حنبلی، شافعی) و «عروس قرآن» را نوشته و همچنین مقالات زیادی برای همایش‌های ملی و بین‌المللی در زمینه قرآن و اندیشه‌های اسلامی به رشته تحریر در آورده است.

در میان برنامه‌های متراکم، وی هنوز هم متعهد است که وقت خود را برای سخنرانی و ارائه توصیه در محافل آموزشی اختصاص دهد و یک بار در ماه نیز به طور مرتب بحث خود را در مسجد «استقلال» جاکارتا ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha