مؤسسه اسلامی انگلیسی بازی رایانه‌ای طراحی کرد
کد خبر: 3853367
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

مؤسسه اسلامی انگلیسی بازی رایانه‌ای طراحی کرد

گروه بین‌الملل ــ یک مؤسسه خیریه اسلامی در انگلیس بازی رایانه‌ای جدیدی با موضوع مسلمانان طراحی و ارائه کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گیم اینداستری، مؤسسه خیریه اسلامی«Islamic Relief» اعلام کرد: هدف از این کار نه تنها کسب منابع مالی و اطلاع‌رسانی در مورد کارهای این مؤسسه،‌ بلکه تلاشی برای بهبود چهره مسلمانان در بازی‌های رایانه‌ای است.

مسئولان این مؤسسه که به دنبال راهی برای به تصویر کشیدن پیچیدگی و مقیاس کارهای عام‌المنفعه آن بودند، با چندین توسعه دهنده بازی صحبت کردند.

در نهایت «ریک گیبسون» از مؤسسه بازی‌های رایانه‌ای بریتانیا، شرکت «Ultimatum Games » متعلق به شهید احمد، مسئول سابق محتوای راهبردی در پلی استیشن را به آن‌ها معرفی کرد. احمد معتقد است که به دو دلیل کاندیدای اصلی برای انجام این پروژه بوده است.

وی به گیم اینداستری گفت: اول این که من یک توسعه‌دهنده بازی هستم. دلیل دوم اینکه من مسلمانی جسور به حساب می‌آیم که بدون خجالت در مورد نحوه تصویر کردن مسلمانان در رسانه‌ها صحبت می‌کنم.

احمد تا قبل از انجام این پروژه تعداد زیادی بازی‌های ساده موبایلی را امتحان کرد تا به آنچه که مؤسسه مدنظر داشت، برسد. بازی‌های کلیکی و ساده برای مخاطبان گسترده قابل دسترسی هستند و جالب اینکه آنها واقعاً مورد توجه کاربران حرفه‌ای نیز هستند.

احمد در این باره می‌گوید: هیچ کس نمی‌تواند اطمینان حاصل کند که بازی طراحی شده برای مخاطب جالب است، اما بازی‌های اینچنین راحت‌تر هستند، زیرا آنها پیچیدگی مکانیکی زیادی ندارند.

بازی طراحی شده به این شکل است که بازیکن کار خود را با جمع‌آوری پول مثلاً برای ساخت یک سد کوچک در جمهوری مالی یا یک پناهگاه در پاکستان شروع می‌کند و به تدریج با پیشرفت در بازی امکانات دیگری مانند اضافه کردن مدیران مختلف برای کاربر در دسترس قرار می‌گیرد. این مدیران می‌توانند به صورت خودکار هر مرحله را انجام داده و مرحله بعدی را شروع کند.

انتهای پیام
captcha