استقبال برخی مسلمانان هند از رأی دادگاه درباره مسجد بابری
کد خبر: 3855827
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

استقبال برخی مسلمانان هند از رأی دادگاه درباره مسجد بابری

گروه بین‌الملل ــ برخی مسلمانان هند از رأی دادگاه عالی این کشور درباره پرونده مسجد بابری اسقبال کردند، اما در عین حال عقیده دارند که ساخت دانشگاه یا بیمارستان در محل مسجد تخریب شده می‌توانست گزینه بهتری برای حل این مسئله باشد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از هندوستان تایمز، روز شنبه بخشی از جامعه مسلمانان در پایتخت هند از حكم دیوان عالی استقبال کردند، اما اعتقاد داشتند كه دادگاه عالی می‌توانست دستور ساخت بیمارستان یا دانشگاه را در محل مورد مناقشه هندو‌ها و مسلمانان صادر کند.

دادگاه عالی روز شنبه ر‌أی داد که محل مورد مناقشه هندوها و مسلمانان در شهر «آیودا» برای ساخت معبد به هندوها واگذار شود و به مسلمانان نیز در جای دیگری از شهر زمینی به وسعت دو هکتار برای ساخت مسجد داده شود.

فهیم بیگ، عضو کمیسیون اقلیت دهلی (هیئت مشورتی)، در گفت‌و‌گو با هندوستان تایمز گفت: ما از این حکم استقبال می‌کنیم، اما از برخی مسائل راضی نیستیم. به جای دادن اختیار به دولت برای واگذاری زمین دو هکتاری به هیئت وقف، خود دادگاه می‌توانست این نکته را نیز حل کند. در روزهای آینده این موضوع باعث مناقشات جدیدی خواهد شد.

محمد طالب نبدی، امام مسجدی در شهر جعفرآباد، گفت: اگر به جامعه مسلمانان اطمینان داده شود كه هیچ مسجدی پس از این خراب نخواهد شد، از این تصمیم استقبال می‌كنیم. حالا که موضوع حل شده، دولت باید بر تأمین اشتغال متمرکز شود. ما می‌خواهیم اشتغال ایجاد شود تا معیشت خود را بدست آوریم. من ناراضی هستم‌، اما خوشحالم این مسئله که چندین سال به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می شود حل شده است.

یک شهروند مسلمان هم در این باره اظهار کرد: این حکم صحیح است اما اگر دادگاه دستور داده بود بیمارستان یا دانشگاه در آنجا ساخته شود، بهتر بود. به هر حال خوشحالیم که این اختلاف از سوی دیوان عالی حل و فصل شد.

شهروند مسلمان دیگری هم ضمن استقبال از حکم دادگاه، گفت: این یک مسئله حساس بود که باید برطرف می‌شد. ما به مکان خاصی برای عبادت احتیاج نداریم. خدا همه جاست. ما از حکم دادگاه عالی استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha