«کتیبه ژنرال» بعد از ۵ سال تلاش منتشر شد
کد خبر: 3856299
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

«کتیبه ژنرال» بعد از ۵ سال تلاش منتشر شد

گروه ادب ــ «کتیبه ژنرال» رمانی متفاوت با قلم اکبر صحرایی در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی به همت انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

«کتیبه ژنرال» بعد از ۵ سال تلاش منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نشر شهید کاظمی، رمان «کتیبه ژنرال» به نحوی جنگ و صلح نویسنده است. شاید از این منظر که رمان به نحوی تاریخ و رویداد‌های متعدد انقلاب اسلامی است، درست مثل جنگ و صلح تولستوی. صحرایی به مدت پنج سال دست به تحقیق میدانی، مصاحبه با شخصیت‌های گوناگون و دست به سفر و مسافرت و بالاخره نوشتن زد تا رمان هزار صفحه کتیبه ژنرال در دو جلد با عنوان قصرالدشت و قمحانه به چاپ برسد. رمانی که حوادث بیش از ۶ دهه قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن را شامل می‌شود، جنگ‌ها و حوادث تاریخی متعدد، ترور، کودتا، حادثه طبس، درگیری‌های سیاسی در ایران، عراق و سوریه و... بخش‌هایی از این رمان هزار صفحه‌ای را پوشش می‌دهد.

زندگی متفاوت شخصیت اصلی رمان اسکندری، اعظم همسر او، حلیمه خاتون مادر او، سرهنگ، منیژه، هومن و ده‌ها شخصیت دیگر که در طول رمان تجزیه و تحلیل می‌شوند، رمان را  به یک اثر شخصیتی تا تاریخی تبدیل می‌کند و از طرفی می‌توان به جرئت گفت که اولین رمان مدافعان حرم که با محوریت زندگی فرمانده بی‌سر؛ شهید عبدالله اسکندری به رشته تحریر در آمده، « کتیه ژنرال» است.

اتفاقات و حوادث در رمان، به طور برق‌آسا از جلو چشم خواننده عبور می‌کنند، حوادث و قصه‌هایی که در عین معجز بودن، تاثیر خود را بر مخاطب می‌گذارد. نویسنده «کتیبه ژنرال» در قالب و فرم هم دست به نوآوری و استفاده از تکنیک‌های داستانی مدرن در عرصه این گونه از ادبیات داستانی یعنی انقلاب اسلامی زده است. استفاده از فلاشک بک، فلا فوروارد، استفاده از عنوان یک تا ۲۲ کتیبه به جای فصل و... بعضی از این تکنیک‌های فرمی است که در این رمان استفاده شده است.

«کتیبه ژنرال» جدید‌تر ین اثر اکبر صحرایی در دوجلد به نام‌های قصر الدشت (جلد اول) و قمحانه (جلد دوم) در ۱۰۱۵ صفحه و در قطع رقعی همزمان با ایام هفته کتاب و کتابخوانی به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت من و کتاب (manvaketab.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha