لبنان از ایالت‌های آمریکا هم امن‌تر است/ قدرت امروز مقاومت لبنان در اوج
کد خبر: 3856412
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
سیدحسن نصرالله:

لبنان از ایالت‌های آمریکا هم امن‌تر است/ قدرت امروز مقاومت لبنان در اوج

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود با تأکید بر اینکه لبنان از همه ایالت‌های آمریکا حتی از واشنگتن هم امن‌تر است، گفت: امروز مقاومت لبنان با جانبازی شهدا در اوج قدرت خود قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از المنار؛ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز، دوشنبه، 20 آبان‌ماه در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید با اشاره به عملیات ایثارگرانه شهید احمد قصیر، تأکید کرد: امروز در سالروز گرامی‌داشت روز شهید به یاد می‌آوریم که آریل شارون، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی چطور به دلیل این شکست در ارتش خوار و ذلیل شد.
وی افزود: شهدای ما اهل ایمان، حفظ ارزش‌ها و عقیده بودند و این مهم‌ترین ویژگی آن‌ها است. جنگ آن‌ها در راه خدا و دفاع از ارزش‌ها و مقدسات و حمایت از ستمدیدگان بود و امروز مقاومت لبنان به دلیل شجاعت همین شهدا در بالاترین سطح قدرت خود است.

وی افزود: روز شهید به منزله گرامی‌داشت تک‌تک شهدای حزب‌الله است. ما قدردان آنها هستیم؛ زیرا ما با جانبازی آنها وارد مرحله تحقق پیروزی‌ها و دستاوردها شده‌ایم.
نصرالله در ادامه گفت: شهدای ما خطرات بزرگی را از لبنان دور کردند. آنها باعث شدند که سران دشمن به ما به عنوان تهدیدی برای موجودیت خود نگاه کنند.
وی تصریح کرد: ترامپ با ارتش آمریکا مانند یک ارتش مزدور رفتار می‌کند؛ به همین دلیل آنها تصور می‌کنند که همه مردم مثل خودشان هستند.

نصرالله گفت: عبدالمالک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در پاسخ به تهدیدهای اسرائیل، قاطعانه و با وضوح اعلام کرد که با شدیدترین حملات و ضربات، به تهدیدهای آنها پاسخ خواهد داد.
وی این پاسخ رهبر انصارالله یمن را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: عبدلمالک الحوثی در حالی این سخن را گفت که انصارالله 5 سال است که در برابر تجاوزهای ائتلاف عربستان و آمریکا ایستادگی کرده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اسرائیل به این تهدید رهبر انصارالله یمن توجه زیادی کرد، زیرا یمن در محور مقاومت جایگاه مهم و محوری دارد و مواضع خود را به وضوح اعلام می‌کند و توان پاسخ دادن را هم دارد.
وی اظهار کرد: هزاران نفر از مردم یمن در صنعا چندین ساعت به سخنرانی رهبر انصارالله گوش دادند. این مسئله پیام سیاسی مهمی در خود دارد. رمز قدرت محور مقاومت ایمان به مقدسات و مسائل انسانی است.
نصرالله در خصوص تلاش آمریکا برای ناامن نشان دادن لبنان گفت: لبنان از همه ایالت‌های آمریکا حتی از واشنگتن هم امن‌تر است.
تحریم‌های آمریکا بر اوضاع اقتصادی و بانک‌های لبنان تأثیرگذاشته است. ما پولی در بانک‌ها نداریم و منابع اموال و دارایی ما مشخص است و سخت‌گیری مالی علیه ما فایده‌ای ندارد.
وی گفت: عراق بازار خوبی دارد که بسیاری برای آن رقابت می‌کنند و رابطه ما هم با این کشور خوب است. بازار عراق می‌تواند ظرفیت و پذیرش تولیدات لبنان را داشته باشد که این مسئله بخش کشاورزی را تقویت خواهد کرد. در این باره دولت لبنان باید با دولت سوریه درباره گذرگاه البوکمال به تفاهم برسد.
نصرالله اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای جلوگیری از بازگشایی این گذرگاه هر کاری کردند؛ چون خوب می‌دانند که این کار اقتصاد سوریه و لبنان را احیا می‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان تأکید کرد: ملت لبنان باید آگاه باشد. مردم باید از درگیری‌های داخلی پرهیز کنند. ملت لبنان باید نسبت به حفظ قدرت و توان خود توجه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha