اعطای 26 اجازه‌نامه قرآنی به قاریان مالزیایی
کد خبر: 3856891
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

اعطای 26 اجازه‌نامه قرآنی به قاریان مالزیایی

گروه بین‌الملل ــ 26 قاری مالزیایی موفق به دریافت اجازه‌نامه قرآنی به روایت «حفص از عاصم» با سند متصل به پیامبر(ص) شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری قرآنی قاف، مراسم اعطای اجازه‌نامه تلاوت قرآن به این قراء مالزیایی به همت بنیاد اسلامی ایالت «کلانتان» مالزی با همکاری انجمن جهانی قرآن و سنت وابسته به انجمن جهانی اسلام برگزار شد.

شیخ خالد عبدالکافی، معاون دبیرکل انجمن جهانی قرآن و سنت در امور آموزشی و علمی در این باره گفت: در پایان این دوره آموزشی به 26 نفر از قاریان مالزیایی اجازه‌نامه قرائت به «روایت حفص از عاصم» اعطا شد.

وی افزود: مراسم تجلیل از قاریان و اعطای اجازه‌نامه قرآنی به آن‌ها در مقر مؤسسه آموزش حفظ قرآن و قرائات شهر «کوتا بهارو» مرکز ایالت کلانتان واقع در شمال غرب مالزی برگزار شد.

معاون مدیر کل بنیاد اسلامی ایالت «کلانتان» مالزی، مؤسسه آموزش حفظ قرآن و قرائات شهر «کوتا بهارو» و تعدادی از شیوخ و علاقه‌مندان به قرآن و همچنین قرآن‌آموزان همراه با والدین در این مراسم حضور داشتند. سخنرانان مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان دوره، از فارغ‌التحصیلان خواستند که به آداب، اخلاق و سلوک قرآنی آراسته باشند.

یادآور می‌شود، اجازه‌نامه، دانشنامه‌ای است که از سوی شیخ اجازه‌دهنده و مسلط به قرائت قرآن به یک دانش‌آموخته قرآنی اعطا می‌شود، مبنی بر اینکه این دانش‌آموخته قرآن را با رعایت تجوید و تفاوت میان متشابهات قرائت کرده است.

انتهای پیام
captcha