54 موسسه قرآن و عترت در نوبت صدور مجوز
کد خبر: 3838555
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

54 موسسه قرآن و عترت در نوبت صدور مجوز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آغاز صدور مجوز موسسات قرآنی از ابتدای سال جاری گفت: 54 موسسه قرآن و عترت در خراسان رضوی در نوبت صدور مجوز قرار دارند.

54 موسسه قرآن و عترت درنوبت صدور مجوز

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با بیان اینکه وضعیت ادغام اتحادیه‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد پابرجاست اما صدور مجوز موسسات قرآنی از یکدیگر تفکیک شده و سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز موسسات قرآنی را در حوزه کاری خودشان هرکدام جداگانه صادر می‌کنند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری صدور مجوزهای موسسات قرآنی از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است و 15 موسسه قرآنی در خراسان رضوی مصاحبه نهایی را تمام کرده و پرونده آن‌ها برای صدور مجوز به تهران ارسال شده است.
وی اضافه کرد: تمام پرونده‌های ناقص و پرونده‌هایی که از گذشته موجود بوده و متقاضیان برای صدور مجوز مراجعه نکردند به شهرستان‌های محل درخواست عودت داده شدند.

صدور اولین مجوز موسسه قرآنی شهرستان خوشاب/ کمک 140 میلیون تومانی به موسسات قرآنی

کاظمی‌نسب عنوان کرد: اولین مجوز موسسه قرآنی شهرستان خوشاب در سال جاری صادر شد و این تنها مجوز موسسه قرآنی در کل شهرستان خوشاب است،  اولین مجوز موسسه قرآنی شهرستان خوشاب با نام صادق آل محمد(ص) با مسئولیت آقای علیکی صادر شد.

وی با اشاره به وجود 103 موسسه قرآنی زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خراسان رضوی و کمک 140 میلیون تومانی به موسسات قرآنی در سال گذشته بیان کرد: در حوزه برگزاری آزمون قرآن و عترت و تقدیر از برگزیدگان قرآنی به موسسات قرآنی از دو تا دوازده میلیون تومان کمک نقدی شده است.

معاون قرآن و عترت  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: حمایت‌های ما از فعالان قرآنی و برگزاری جشنواره‌های قرآنی ادامه خواهد داشت و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب در سال آینده مسئولان برگزاری جشنواره قرانی «نردبان آسمان» فایل صوتی قصه‌های قرانی را منتشر کنند و با حمایت‌هایی که انجام می‌شود با فروش آثار منتشره به اقتصاد موسسات قرآنی کمک شود.

کاظمی‌نسب افزود: جشنواره قرآنی «نردبان آسمان» از سال 95 با کمک 5 میلیون تومانی معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سبزوار دنبال شد و این حمایت‌ها در سال‌های بعد چندین برابر شده است. برگزاری این جشنواره در سال آینده مشروط به انتشار آثار تولیدی با محتوای قصه‌های قرآنی است.

انتهای پیام

captcha