گروه بینالملل ــ دولت هند به دنبال لغو خودمختاری کشمیر، نام پایتخت این منطقه را از سرینگر به «شیونگر» تغییر داد. 
به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «ایری نیوز» هند، مشعل ملک، آزادیخواه مشهور کشمیری از حکومت نارندرا مودی، نخستوزیر هند انتقاد کرد و گفت: دولت هند نام سرینگر، پایتخت کشمیر را تغییر داده است.
وی با اشاره به اینکه نام جدید این شهر از سوی دولت مودی، «شیونگر» گذاشته شده است، افزود: هند به دنبال آن است که فرهنگ کشمیر را مورد هجمه قرار دهد و گذشته مردم این منطقه را نابود کند.
یادآور میشود، در مردادماه سال جاری، دولت هند با لغو ماده 370 قانون اساسی، خودمختاری کشمیر را لغو و در این شهر حکومت نظامی اعلام کرد. قطع اینترنت و تلفن و عدم تردد از تبعات این اقدام به شمار میروند.
انتهای پیام