ایران محور مقاومت و امام خامنه‌ای فرمانده این محور است
کد خبر: 3857164
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

ایران محور مقاومت و امام خامنه‌ای فرمانده این محور است

گروه بین‌الملل ــ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سی‌و‌سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت ایران را محور مقاومت و امام خامنه‌ای را فرمانده این محور خواند و گفت: به گفته امام خامنه‌ای راه آزادی، مقاومت و پایداری، وحدت کلمه مسلمانان است.

ایران محور مقاومت و امام خامنه‌ای فرمانده این محور استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در آیین افتتاحیه سی‌و‌سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: این کنفرانس پیروزی جنبش مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه سال 2006 در برابر اسرائیل را تداعی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این که تمامی عناصر وحدت انسانی، عربی و اسلامی در مسئله فلسطین وجود دارد، افزود: روز جهانی قدس که از سوی امام خمینی(ره) اعلام شد، روز احیای اسلام است و راه آزادی فلسطین مقاومت و تحقق وحدت است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: مقاومت ما را از فرقه‌گرایی و طایفه‌گرایی نجات داد و ما امروز نگران این نیستیم که برخی کشورهای عربی با اسرائیل عادی‌سازی روابط می‌کنند، چرا که آن‌ها خود را خارج از معادله مقاومت قرار می‌دهند. ما به حق ایمان داریم و قوی هستیم و جایگاه حزب‌الله امروز در عرصه‌های جهادی، سیاسی و فرهنگی بسیار تقویت شده است.

وی در ادامه به جنبش اعتراضی در لبنان و توطئه‌های آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و گفت: آمریکا در تلاش بود که این اعتراضات را متوجه حزب‌الله کند، این در حالی است که حزب الله و مقاومت بخشی از این مردم است که از مشکلات رنج می‌برد.

شیخ نعیم قاسم ایران را محور مقاومت و امام خامنه‌ای را فرمانده این محور خواند و گفت: به گفته امام خامنه‌ای راه آزادی، مقاومت و پایداری، وحدت کلمه مسلمانان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت اسرائیل در هدف قرار دادن یکی از اعضای جنبش جهاد در نوار غزه (خالد فراج) اشاره کرد و گفت: ما آمریکا و اروپا را شریک این جنایت می‌دانیم و همچون گذشته حمایت خود را از غزه مقاوم و پایدار اعلام می‌کنیم.

معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: جنبش مقاومت اسلامی لبنان خود را حامی ملت بحرین، سوریه، یمن و عراق می‌داند و همچنان بر این نکته تأکید دارد که فلسطین مسئله مرکزی و محور مقاومت است.

شیخ نعیم قاسم در پایان گفت: مقاومت شاخه‌های مختلف نظامی، اقتصادی و فرهنگی دارد و ما تسلیم شدن را بالاترین خسران و مقاومت را بهترین گزینه می‌دانیم.

یادآور می‌شود سی‌و‌سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با محوریت «وحدت امت در دفاع از مسجد‌الاقصی» صبح امروز، ۲۳ آبان، با سخنرانی حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران آغاز به کار کرد و تا شنبه، ۲۵ آبان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha