جبهه مقاومت امروز قوی‌تر از گذشته است/ به حاشیه‌ رفتن موج تکفیر در جهان اسلام
کد خبر: 3857027
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
آیت‌الله اراکی در نشست مجمع دانشجویان جهان اسلام:

جبهه مقاومت امروز قوی‌تر از گذشته است/ به حاشیه‌ رفتن موج تکفیر در جهان اسلام

گروه سیاسی ــ‌ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مقاومت امروز، قوی‌تر از گذشته عمل کرده است، گفت: ما باید پیروزی جبهه مقاومت را جشن بگیریم، جبهه مقاومت امروز در سوریه، یمن، لبنان و عراق پیروز شده است؛ امروز می‌توانیم اعلام کنیم که موج تکفیر در جهان اسلام به حاشیه رانده شده و کسی جرئت ندارد دم از تکفیر بزند، امروز گفتمان تقریب، گفتمان پیروز است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری تقریب، در آستانه برگزاری سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، نشست مجمع دانشجویان جهان اسلام ظهر امروز، چهارشنبه 22 آبان، با حضور آیت‌الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام رستمی؛ نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و با حضور سهیلا زکزاکی از نیجریه، عثمان الحکیم از یمن، فاطمه مغنیه از لبنان و جمعی از دانشجویان و نخبگان ۲۷ کشور جهان اسلام در سالن زرین هتل آزادی برگزار شد.

آیت‌الله اراکی در این نشست، ضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص)، امام صادق (ع) و تبریک هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت می‌تواند مقاومت و عزت را به جامعه اسلامی برگرداند، ما می‌توانیم فلسطین را آزاد و بر جبهه جهانی استکبار غلبه کنیم.

وی افزود: اینکه دشمن بی‌پرده اهداف خود را اعلام می‌کند؛ از جمله اینکه، شیطان بزرگ اعلام می‌کند که ما می‌خواهیم سوریه را از بین ببریم، پول عربستان را می‌خواهیم و می‌خواهیم قضیه فلسطین برای همیشه منتفی گردد، یک جنبه مثبت دارد و آن اینکه دشمن به خط آخر رسیده، همه حربه‌ها را پیاده کرده و به مقصد نرسیده و پی برده است که نمی‌تواند با ما در نبرد همیشگی باشد، بنابراین جبهه مقاومت تاکنون در آنچه انجام داده، موفق بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: مقاومت امروز، قوی‌تر از گذشته عمل کرده است. امروز فرماندهان حماس اعلام می‌کنند که ما از هر زمان قوی‌تر هستیم، ما باید پیروزی جبهه مقاومت را جشن بگیریم، جبهه مقاومت امروز در سوریه، یمن، لبنان و عراق پیروز شده است؛ امروز می‌توانیم اعلام کنیم که موج تکفیر در جهان اسلام به حاشیه رانده شده و کسی جرئت ندارد دم از تکفیر بزند، امروز گفتمان تقریب، گفتمان پیروز است.

حجت‌الاسلام‌ رستمی نیز در ابتدای این نشست اظهار  کرد: جهان اسلام از گذشته تاکنون از سمت غرب مورد تهدید قرار گرفته است، بنابراین، امروز وحدت اسلامی‌ یک ضرروت و هدف اصلی در جهان اسلام است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و نباید فقط به عنوان یک شعار به آن نگریست، این انتظار نسبت به وحدت اسلامی خطاب به همه مسلمانان جهان اسلام است.

وی با اشاره به ناملایمات موجود در کشورهای اسلامی از جمله یمن، اظهار کرد: ظرفیت‌های بزرگ کشورهای اسلامی باید برای کمک و یاری رساندن به تمدن اسلامی بسیج شوند؛ مسلمانان می‌توانند طلایه‌داران این نهضت باشند، این کنفرانس زمان مناسبی است برای اینکه به این موضوعات پرداخته شود؛ همچنین تشکیل اتحادیه‌های دانشجویی یکی از ضرورت‌هاست.

دانشجویان کشورهای مختلف در ادامه بر ضرورت شناخت صحیح دشمن مشترک، شناسایی نخبگان مسلمان از کشورهای مختلف و ضرورت حمایت از آنها، ضرورت اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری در زمینه وحدت، تبلیغ محور مقاومت و... تأکید کردند.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشست هم‌اندیشی دانشجویان با حضور امیرعبداللهیان، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، نیز از دیگر برنامه‌های کمیسیون دانشجویی کنفرانس وحدت بود.

انتهای پیام
captcha