آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن
کد خبر: 3857475
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی از آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن در استان خبر داد.

آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریمحجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: ثبت‌نام برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، همزمان با سراسر کشور از 25 آبان‌ماه در این استان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون در چهار گروه امتحانی و 16 رشته برگزار می‌شود، افزود: آزمون چهار گروه ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت(ع)، حفظ قرآن کریم و آموزش‎‌های الکترونیک در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کاظمی‌نسب ادامه داد: بخش ترجمه و مفاهیم قرآن شامل دو رشته ترجمه، تفسیر و درک سوره بقره، در بخش معارف اهل‌بیت(ع) در دو رشته حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و نیایش‌های امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، بخش حفظ در 10 رشته و در بخش آموزش الکترونیک در دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین و روخوانی قرآن کریم است.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه آزمون به‌صورت کتبی و الکترونیکی برگزار می‌شود و شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است، عنوان کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در آزمون می‌توانند از تاریخ 25 آبان‌ماه لغایت 15 آذرماه به پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه و با پرداخت مبلغ هفت هزار تومان در آزمون شرکت کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری این آزمون شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی در سنین نوجوان و جوان همچنین سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد مؤسسات و مراکز قرآن استان است و قرآن‌آموزان مؤسساتی که نمره حد نصاب در آزمون را کسب کنند به تعدادشان سهمیه حمایتی به مؤسسه موردنظر از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تعلق خواهد گرفت.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: بر همین اساس در سال گذشته 150 میلیون تومان اعتبار از دو میلیون تا 10 میلیون تومان برای مؤسساتی که قرآن‌آموزانشان در آزمون نمره حد نصاب را کسب کرده بودند، درنظر گرفته و به آنان تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 21 هزار نفر از سراسر استان خراسان رضوی در این آزمون شرکت کردند، افزود: با توجه به اینکه تهران بالغ بر 12 میلیون جمعیت دارد اما خراسان رضوی با بیشترین تعداد شرکت‌کننده در رده اول قرار گرفت که این نیز مایه افتخار ماست.

کاظمی‌نسب با اشاره به اینکه نمره حد نصاب برای آزمون الکترونیکی 60 و برای آزمون کتبی 70 است، بیان کرد: زمان برگزاری آزمون الکترونیکی روزهای 25 و 26 دی‌ماه و زمان برگزاری آزمون رشته‌های کتبی سوم بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور خواهد بود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی اظهار کرد: تمام افرادی که در آزمون نمره 90 به بالا کسب کنند تقدیر خواهند شد و به آنان گواهینامه رشته مربوطه اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری با کیفیت این آزمون در مقایسه با کمیت برای ما ارزشمندتر است، گفت: در سال گذشته نیز شرکت‌کنندگان از مکان برگزاری آزمون ناراضی بودند و ما نیز پیگیر هستیم تا این آزمون در شأن قرآن و براساس استاندارهای موجود برگزار شود اما تاکنون با کمبود اعتبارات در این راستا مواجه بودیم، ضمن اینکه با توجه به اینکه سیاستگذاری‌ها و ابلاغیه‌ها از تهران انجام می‌شود در این خصوص پیشنهاداتی در راستای برگزاری با کیفیت آزمون به تهران شده تا در استان‌هایی که بیشترین شرکت‌کننده را دارند بوجه بیشتری برای این امر تخصیص یابد.

انتهای پیام
captcha