اجرای ۶ طرح فرهنگی و قرآنی در کرج
کد خبر: 3857644
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

اجرای ۶ طرح فرهنگی و قرآنی در کرج

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شهردار کرج از اجرای ۶ طرح فرهنگی و قرآنی در کلانشهر کرج خبرداد و گفت: این طرح‌ها با همکاری آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

اجرای 6 طرح فرهنگی و قرآنی در کرج

به گزارش ایکنا از البرز، علی کمالی‌زاده، شهردار کرج، روز گذشته، 26 آبان در نشست با فرهنگیان که با موضوع طرح‌های مشترک آموزش‌وپرورش و شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: باید نظام آموزشی را به سمتی سوق دهیم که شهروند مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: واژه شهروند بسیار عمیق و پر مفهوم است که لازم است همه ساکنان کلانشهر کرج از معنا و نقش شهروند شناخت بیشتری پیدا کنند.

این مسئول بیان کرد: دانش‌آموزان نیاز به آموزش درس‌هایی دارند که در زندگی فردی واجتماعی آنان نیز کاربرد داشته باشد زیرا یادگیری فرمول‌های درسی نمی‌تواند در ساختن شهروند خوب نقش داشته باشد.

شهردار کرج بیان کرد: اخلاق‌مداری و توجه به اصول اخلاقی از جمله نیازهای جامعه امروز است که باید به آن نگاه دقیق و کارشناسی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری کرج در حال اجرای طرح سفیران فرهنگی در بین شهروندان است، اضافه کرد: این طرح در ۴۰ مجتمع فرهنگی شهر کرج عملیاتی شده تا سفیرانی در حوزه‌هایی چون ترافیک، محیط زیست، پسماند و اخلاق‌مداری آموزش ببینند.

کمالی‌زاده بیان کرد: اگر بتوانیم نوجوانانی مسئولیت‌پذیر و اخلاق‌مدار تربیت کنیم بسیاری از هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی شهر و کشور کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه شورا و شهرداری نگاه ویژه‌ای به موضوع آموزش مسائل قرآنی دارد، گفت: در حال حاضر 6 طرح فرهنگی و قرآنی در کلانشهر کرج با همکاری آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha