شرکت‌های تسهیل‌گر بدون ارتباط با شرکت‌های خدمات مسافرتی حق جذب گردشگر سلامت ندارند
کد خبر: 3858312
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
تیموری:

شرکت‌های تسهیل‌گر بدون ارتباط با شرکت‌های خدمات مسافرتی حق جذب گردشگر سلامت ندارند

گروه سلامت ــ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، تقسیم کار منطقی و تخصصی را تنها راه جمع کردن بساط دلالی در گردشگری سلامت دانشت و گفت:‌ شرکت‌های تسهیل‌گر بدون ارتباط با شرکت‌های خدمات مسافرتی حق جذب گردشگر سلامت ندارند.

شرکت‌های تسهیل‌گر بدون ارتباط با شرکت‌های خدمات مسافرتی حق جذب گردشگر سلامت ندارندولی‌الله تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با ایکنا؛ در رابطه با عدم تعادل فعالیت میان شرکت‌های تهسیل‌کننده خروج گردشگر از کشور و شرکت‌هایی که به ورود گردشگر می‌پردازند، اظهار کرد: هر دوی این شرکت‌ها وابسته به بخش خصوصی هستند و با توجه به رونقی که در هریک از حوزه‌ها وجود داشته باشد، فعالیت می‌کنند. طی سالیان گذشته گردشگری خروجی از کشور رونق داشت، بنابراین عمده شرکت‌ها در این حوزه فعالیت و اقدام به اعزام مسافر به خارج از کشور می‌کردند.

وی افزود: طی یک سال اخیر ورود گردشگر به کشور مقرون به صرفه شده و بخش خصوصی نیز با توجه به این موضوع در حال معرفی جاذبه‌های ایران و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

شرکت‌های تسهیل‌گر بدون ارتباط با شرکت‌های خدمات مسافرتی حق جذب گردشگر سلامت ندارند
تیموری در رابطه با فعالیت‌های مشترک با وزارت بهداشت در حوزه گردشگری سلامت نیز تصریح کرد: تمامی شرکت‌هایی که مجوز بند ب(مجوز شرکت‌های خدمات مسافرتی) از وزارت میراث فرهنگی دارند می‌توانند به بیمارستان‌های دارای IPD (دپارتمان خدمات بین‌الملل) مراجعه و از آن‌ها برای فعالیت در حوزه گردشگری سلامت معرفی‌نامه دریافت کنند.

وی تأکید کرد: شرکت‌های تسهیل‌گر در حوزه گردشگری سلامت بدون ارتباط با شرکت‌های خدمات مسافرتی حق جذب گردشگر و معرفی آن‌ها به بیمارستان‌ها را ندارند.

تیموری یادآور شد: در حال حاضر چهار هزار و ۷۰۰ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی مجوز دارند و چنانچه هر یک خواستار فعالیت در حوزه گردشگری سلامت باشند می‌توانند با وزارت میراث فرهنگی برای بیمارستان‌های داری IPD معرفی نامه دریافت کنند؛ اگر این بیمارستان‌ها نیز به آن‌ها مجوز دریافت گردشگر سلامت اراده دهند، می توانند در این حوزه فعالیت کنند. این توافقی است که در شورای راهبری سلامت انجام شده است.

تقسیم کار منطقی و تخصصی؛‌ تنها راه جمع کردن بساط دلالی در گردشگری سلامت
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه تقسیم کار منطقی و تخصصی بین اعضای شورای راهبری گردشگری سلامت تنها راهبرد پیش‌رو برای جمع کردن دلالی در حوزه گردشگری سلامت است، گفت: اهمیت این تقسیم کار بین وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی بسیار زیاد است؛ تمامی اعضا باید به این درک برسند که جذب گردشگر صرفاً باید از طریق شرکت‌های خدمات مسافرتی انجام شود.

وی تأکید کرد: امیدواریم وزارت بهداشت به این باور برسد که گردشگری مجرای تخصصی خود را دارد و مسیر این مجرای تخصصی نیز مشخص است؛ هم بیمارستان‌های خصوصی و هم بیمارستان‌های دولتی باید صرفاً گردشگری را پذیرش کنند که از طریق این شرکت‌ها معرفی می‌شوند. گردشگری که خارج از این چارچوب مراجعه کند به واسطه دلال بازی آمده و این خلاف تمامی توافق‌ها بین اعضای شورای راهبری سلامت است.
انتهای پیام
captcha