راهبرد جمهوری اسلامی، وحدت، تقریب و مقاومت در برابر دشمنان اسلام است
کد خبر: 3858517
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
رئیس جامعةالمصطفی:

راهبرد جمهوری اسلامی، وحدت، تقریب و مقاومت در برابر دشمنان اسلام است

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: مسئله فلسطین و دفاع از مردم مظلوم آن در برابر تجاوز اشغالگران از مهمترین وظایف دنیای اسلام است و برخلاف برخی دولت‌های اسلامی که به دنبال سازش با اشغالگران هستند و به تکفیر و تفرقه میان مسلمانان دامن می‌زنند، جمهوری اسلامی ایران مسلمانان را به وحدت، تقریب و مقاومت با دشمنان اسلام و ایستادگی در برابر آنان فرامی‌خواند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در دیدار جمعی از مدیران مرکز امارت شرعیه هندوستان، ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، ضمن تشریح گوشه‌ای از توانایی‌ها و دست‌آورد‌های جامعةالمصطفی در عرصه‌های گوناگون، تقویت وحدت اسلامی را یکی از ضروریات امت اسلامی برشمرد و بیان کرد: انقلاب اسلامی، راهبرد خود را توسعه و تحکیم وحدت اسلامی قرار داده است و براساس آن، جامعةالمصطفی نیز تقویت وحدت جوامع اسلامی را ضروری می‌داند.
وی تصریح کرد: امروز مسئله فلسطین و دفاع از مردم مظلوم آن را در برابر تجاوز اشغالگران و رژیم کودک‌کش صهیونیستی امری ضروری و از مهم‌ترین وظایف دنیای اسلام است.
عباسی، در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به روابط دیرینه ایران و هند، بر جبران عقب‌ماندگی‌های علمی جهان اسلام به همت مراکز علمی اسلامی تأکید کرد و بخشی از مشکلات امت اسلامی را در شرایط کنونی، ضعف علمی جامعه اسلامی برشمرد.
رئیس جامعةالمصطفی از پیشنهاد مدیران مرکز امارت شرعیه هند در زمینه برگزاری کنفرانسی با حضور علمای ایران و هند استقبال کرد و گفت: جامعةالمصطفی آمادگی دارد برای برگزاری چنین کنفرانسی با موضوع «همکاری مراکز علمی ایران و هند» همکاری نماید.
وی، توجه ویژه به رشته‌های مقارن را در تألیف قلوب پیروان مذاهب اسلامی مؤثر دانست و افزود: جامعةالمصطفی رشته‌های گوناگون اسلامی را به صورت تطبیقی ارائه می‌دهد و آماده است در ارائه رشته‌های مزبور در مراکز علمی هند همکاری داشته باشد.
عباسی اظهارکرد: علمای هند می‌توانند در دوره‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی حضور یابند تا از مباحث علمی و آموزشی مورد نیازشان بهره‌مند گردند.
در ابتدای این دیدار مدیران مرکز امارت شرعیه هندوستان در سخنانی همیاری جامعةالمصطفی را در برگزاری کنفرانس مشترک علمای ایران و هند و ارائه رشته‌های مقارن در این کشور خواستار شدند.
مدیران مرکز یادشده ضمن تشریح بخشی از فعالیت‌های مرکز امارت شرعیه در هندوستان، تصریح کردند: هدف از این دیدار، بررسی زمینه همکاری و تعامل علمی با جامعةالمصطفی است.
پیامد‌های مثبت چنین دیدار‌هایی و نیز آثار آن در تحکیم ارتباطات علمای ایران و هند، نکته دیگری بود که میهمانان رئیس جامعةالمصطفی به آن اشاره کردند و با اشاره به ضرورت ارائه علوم مقارنه‌ای به مسلمانان هند، اظهار داشتند: بسیار مشتاقیم که جامعةالمصطفی کتاب‌هایی به زبان عربی با رویکرد تقریبی در اختیار مدارس علمیه بزرگ هند قرار دهد تا گام بزرگی در ارتقای سطح علمی مشتاقان فراگیری این علوم در هند برداشته شود.
از دیگر پیشنهاد‌های مسئولان مرکز امارت شرعیه هند، برگزاری سمیناری با حضور علمای هند و ایران به منظور آشنایی متقابل بود. آنان همچنین بر ضرورت حضور اندیشمندان جامعةالمصطفی در مراکز اهل سنت در هند و آثار مثبت این کار در تقویت روابط متقابل تأکید کردند.
آنان نیاز مردم هند را بهره‌مندی از کمک فکری و علمی جامعةالمصطفی برشمردند و از حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی درخواست داشتند، جامعةالمصطفی در این زمینه مردم هند و علاقه‌مندان علوم دینی را در این کشور یاری دهد.

انتهای پیام
captcha