سازمان ملل وضعیت آوارگان سوری را اسفبار توصیف کرد  
کد خبر: 3858580
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

سازمان ملل وضعیت آوارگان سوری را اسفبار توصیف کرد  

گروه بین‌الملل – سازمان ملل متحد، بار دیگر با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع نابسامان آوارگان سوری در نقاط مختلف این کشور، این وضعیت را اسفبار توصیف کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی»، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، چهارشنبه، 29 آبان‌ماه، در کنفرانس مطبوعاتی که در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد، درباره وضعیت نابسامان مردم سوریه گفت: در حال حاضر بیش از 11 میلیون نفر از مردم سوریه و بیش از 6 میلیون آواره سوری نیازمند کمک و مساعدت هستند.
 
وی با ابراز نگرانی از سلامت این افراد گفت: ما نسبت به سلامتی حدود 3 میلیون سوری در ادلب و مناطق شمال غربی سوریه، نگران هستیم.
 
دوجاریک افزود: از اواخر ماه اکتبر گذشته (اوایل آبان‌ماه)، حملات هوایی و بمباران دهها مجتمع مسکونی در استان‌های ادلب، حماه، حلب و لاذقیه افزایش یافته است. همچنین خبرهایی از افزایش حملات انتحاری در استان‌های ادلب و حلب رسیده است.
 
سخنگوی سازمان ملل اظهار کرد: از اواخر آوریل گذشته (فروردین‌ماه)، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر، بیش از هزار مورد کشتار شهروندان، از جمله کشتار صدها کودک در نتیجه اقدامات متجاوزانه را ثبت کرده است.
 
وی با اشاره به حمایت سازمان ملل از شهروندان سوری تأکید کرد: تمام بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی سوریه، بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه از حمایت ویژه سازمان ملل برخوردار هستند.
 
انتهای پیام
captcha