سوریه الگوی وحدت برای کشورهای اسلامی است
کد خبر: 3860214
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
نماینده ولی فقیه در سوریه:

سوریه الگوی وحدت برای کشورهای اسلامی است

گروه بین‌الملل - حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری، کشور سوریه را به سبب سال‌ها مقاومت در برابر دشمنان، الگوی تمام کشورهای منطقه در وحدت اسلامی عنوان کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سوریه؛ حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری،‌ نماینده ولی فقیه در سوریه، در حاشیه بازدید از مجمع فتح این کشور و دیدار با رئیس و هیئت علمی دانشگاه بلاد شام گفت: قرآن یک مدرسه است و اگر در آن تأمل کنیم نکات بسیار مهمی را می‌بینیم؛ قرآن همگان را به وحدت دعوت می‌کند.

وی افزود: باید در این نکته تأمل کرد که چرا باید وحدت داشته باشیم و آیا وحدت به این معنا است که تمام فرق، مذاهب و عقاید خودشان را رها کنند و تحت یک مذهب در بیایند؟ نه بلکه مقصود از وحدت همان طوری که شهید مطهری گفتند، تشکیل جبهه اسلام در مقابل جبهه کفر است. ما با وحدت خود باعث تشکیل جبهه حق در مقابل جبهه کفر می‌شویم و این نکته مهمی است.
 
سوریه الگوی وحدت برای کشورهای اسلامی است /


حجت الاسلام طباطبایی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مهمان کنفرانس وحدت در زمینه شناخت دوست از دشمن، گفت: ما مقاومت در ایران،عراق، لبنان، و در رأس آنها مقاومت در سوریه را تجربه کردیم اما در این جنگ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید دوست را از دشمن شناخت چراکه آمریکا و اسرائیل دشمن مسلمانان هستند.
وی تأکید کرد: سوریه و شام بلاد وحدت و تقریب هستند چرا که تعداد زیادی از علمای شام ازجمله سید محسن امین ،شیخ احمد کفتارو، شهید محراب بوطی و... همگی علمای وحدت بودند پس بلاد شام در حقیقت بلاد تقریب و وحدت است و ما باید به این امر استمرار بخشیده و ادامه دهیم.
 
سوریه الگوی وحدت برای کشورهای اسلامی است


وی در پایان با اشاره به اقامه نماز وحدت مسلمانان جهان به امامت شیخ فرفور در کنفرانس بین‌المللی وحدت گفت: به نظر بنده سوریه الان به سبب مقاومتی که در این سال‌ها انجام داد درحقیقت به عنوان الگوی تمام کشورهای منطقه در وحدت اسلامی به شمار می‌آید .
انتهای پیام
captcha