عارف ایرانی؛ موضوع کتاب تازه منتشره در روسیه
کد خبر: 3860427
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

عارف ایرانی؛ موضوع کتاب تازه منتشره در روسیه

گروه بین‌الملل ــ بنیاد «ابن‌سینا» در مسکو با همکاری انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه، کتاب «دنیایی از معنا در چند کلمه» را با موضوع اندیشه‌ها و افکار شیخ محمود شبستری، عارف و شاعر ایرانی سده هشتم هجری منتشر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی «ابن‌سینا»ی روسیه، اثر فوق که به قلم «آندره لوکاشوف» نگاشته شده به بررسی اندیشه‌ها و افکار شیخ محمود شبستری می‌پردازد.

این کتاب از سوی انتشارات صدرای مسکو در ۳۲۰ صفحه منتشر شده است و نویسنده در آن ضمن بیان نظریات و آرای این متفکر مسلمان، خواننده را با دنیای عرفان اسلامی آشنا می‌سازد.

لوکاشوف در ادامه مباحثی از «گلشن راز» شیخ محمود شبستری نقل و مفاهیم بلند و ناب عرفان اسلامی را برای مخاطب تبیین کرده است.

«گلشن راز» یکی از ارزنده‌ترین و دلپذیرترین منظومه‌های عرفانی است که مسائل مختلف مربوط به فکر، نفس، معرفت، وحدت و کثرت عوالم، سیر و سلوک، قرب و بُعد و سیر در انفس را با نهایت دقت و ایجاز تفسیر کرده است.

یادآور می‌شود؛ بنیاد ابن‌سینا با هدف معرفی عرفان و فلسفه اسلامی و آشنایی مخاطبان روس با  متفکران مسلمان تاکنون آثار متعددی چاپ و منتشر کرده که از آن جمله می‌توان به کتاب «شهید مطهری؛ متفکری تأثیرگذار»، «بازسازی اندیشه اسلامی» اثر علامه اقبال لاهوری، «قِسطاس المستقیم» ابوحامد محمد غزالی و «حکمت عبادات» آیت‌الله جوادی آملی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha