اقتصاد اسلامی می‌تواند الگویی برای جهان باشد
کد خبر: 3860646
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
مدیرعامل مرکز‌ مالی قطر:

اقتصاد اسلامی می‌تواند الگویی برای جهان باشد

گروه بین‌الملل ــ مدیرعامل مرکز‌ مالی قطر با اشاره به مشکلات اقتصادی در سراسر جهان، تأکید کرد: بانکداری و تأمین‌ مالی اسلامی می‌تواند الگویی برای اقتصاد جهانی باشد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از یِنی شَفق، «یوسف الجیدا» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: مالزی می‌تواند به عنوان دروازه‌ای برای گسترش اقتصاد اسلامی در آسیا عمل کند. همین نقش را ترکیه برای اروپا و قطر در خاورمیانه و آفریقا می‌توانند داشته باشند. 

الجیدا تصریح کرد: قوانین مالی مالزی برای تسهیل‌ رشد اقتصاد اسلامی و همچنین ارائه خدماتی مانند صکوک - یک روش تأمین مالی بدون ربا - آماده است و قطر و ترکیه هم باید برای این بخش گام بردارند و این موضوع باید از سوی کشورهای مسلمان به عنوان یک رویه در پیش گرفته شود.

وی افزود: این سه کشور می‌توانند بستری برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌، فناوری و دانش در زمینه تأمین مالی و بانکداری‌ اسلامی که ارزش جهانی آن حدود 2.4 تریلیون دلار است، ایجاد کنند.

الجیدا گفت: می‌توانیم چیزی واقعاً عالی و باشکوه برای این صنعت (اقتصاد و بانکداری اسلامی) ایجاد کنیم و آینده‌ای بسیار روشن در این زمینه داشته باشیم اما اقدامات زیادی باید انجام شود.

انتهای پیام
captcha