لوازم افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران
کد خبر: 3861540
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
مدیرعامل بیمه دانا تشریح کرد:

لوازم افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران

گروه اقتصاد ــ کاردگر اظهار کرد: باید تلاش کرد که در صنعت بیمه به متوسط دنیا رسید و برای رسیدن به این هدف، یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد بیمه‌های زندگی است. باید روشن کنیم چه عواملی روی فروش این بیمه اثر مثبت و کدام عوامل تأثیر منفی دارند.

ابراهیم کاردگر، مدیرعامل بیمه دانا، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فرا رسیدن روز بیمه اظهار کرد: برای اینکه صنعت بیمه در ایران به متوسط دنیا برسد باید اقدامات زیادی انجام دهیم. الان متوسط ضریب نفوذ بیمه در کشور ما 2/4 است که فاصله زیادی با متوسط جهانی دارد. البته تاکنون در مورد اینکه این رقم درست است یا خیر؟ بحث‌های زیادی صورت گرفته است.

لزوم توجه بیشتر به بیمه‌های زندگی

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بخشی از بیمه که از بیمه‌های بازرگانی خارج شده همانند بیمه آموزش و پرورش، بازنشستگان کشوری و بازنشستگان تأمین اجتماعی که تا چند سال گذشته توسط شرکت‌های بیمه‌ای انجام می‌شد اما اکنون توسط شرکت‌هایی انجام می‌شود که بیمه‌ای نیست را لحاظ کنیم یا خودبیمه‌گری‌هایی که وجود دارد را هم مورد توجه قرار دهیم شاید این رقم به حدود 5 درصد هم برسد.

کاردگر با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به بیمه‌های زندگی در ایران گفت: بنابراین باید تلاش کرد که به متوسط دنیا رسید و برای رسیدن به این هدف، یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد در مورد بیمه‌های زندگی است که باید روشن کنیم که چه عواملی روی فروش بیمه اثر مثبت و کدام عوامل تأثیر منفی دارند؟

مفهوم ضریب نفوذ بیمه

مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به ضرورت افزایش نفوذ صنعت بیمه در ایران اظهار کرد: اینکه چه اقداماتی باید انجام دهیم که مردم بیمه زندگی را به میزان بیشتری خریداری کنند تا ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش پیدا کند یکی از لوازم پیشرفت صنعت بیمه در ایران است.

به نظرم صندوق بیمه حوادث طبیعی برای کشور لازم است و حتماً باید به این سمت برویم چراکه اگر شرایط لازم برای شکل‌گیری آن فراهم شود بار سنگینی از دوش دولت برداشته می‌شود

وی درباره مفهوم ضریب نفوذ بیمه بیان کرد: ضریب نفوذ بیمه، نشان‌دهنده نسبت حق بیمه صادره یک کشور به تولید ناخالص داخلی آن کشور است. معتقدم مردم ما به بخش بیمه اعتماد دارند چراکه اگر این اعتماد وجود نداشت که بیمه نمی‌خریدند.

بیمه عمر در ایران لوکس محسوب می‌شود

کاردگر ابراز کرد: الان در بیمه درمان، بیمه شخص ثالث و ... خدماتی وجود دارد که اعتماد مردم را جذب کرده است اما بیمه‌های عمر در کشور ما یک بیمه لوکس محسوب می‌شود. سطح درآمد مردم در خرید این نوع از بیمه مهم است و تورم هم در این زمینه تأثیر منفی می‌گذارد. باید همه مشکلات در این زمینه برطرف شود تا استقبال از بیمه هم بیشتر شود.

مدیرعامل بیمه دانا درباره تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: این صندوق در کشورهای دیگر از جمله در ترکیه وجود دارد. به نظرم صندوق بیمه حوادث طبیعی برای کشور لازم است و حتماً باید به این سمت برویم چراکه اگر شرایط لازم برای شکل‌گیری آن فراهم شود بار سنگینی از دوش دولت برداشته می‌شود. در چنین حوادثی باید بیمه ورود پیدا کند و صنعت بیمه می‌تواند این ریسک را به خوبی مدیریت کرده و آن را اتکایی کند تا جلوی سوخت بسیاری از منابع ملی گرفته شود بنابراین معتقدم که لازم است این اتفاق در کشور ما هم رخ دهد.

 

انتهای پیام
captcha