پیشنهاد اختصاص سهمیه برای دانشگاه میزبان جشنواره ملی قرآن و عترت
کد خبر: 3861570
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
طالب‌تاش بیان کرد:

پیشنهاد اختصاص سهمیه برای دانشگاه میزبان جشنواره ملی قرآن و عترت

گروه مسابقات ــ قائم مقام سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: پیشنهاد اختصاص سهمیه به دانشگاه میزبان جشنواره ملی قرآن و عترت در شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها مطرح می‌شود.

عبدالمجید طالب‌تاش، رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و قائم مقام جشنواره، در پاسخ به خبرنگار اعزامی ایکنا به سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور(12 تا 14 آذرماه 98 شیراز) درباره لزوم سهمیه بیشتر در برخی از رشته‌ها برای نمایندگان استان میزبان به منظور بهره‌برداری‌هایی چون جذب مردم به سالن مسابقات گفت: در آئین‌نامه‌ای که برای این جشنواره تدوین شده پیش‌بینی نشده است که واحد و دانشگاه میزبان سهمیه اختصاصی داشته باشد. اما پیشنهاد خوبی است که آن را در شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاهیان کشور مطرح می‌کنیم.

وی درباره نوآوری در این جشنواره در مقایسه با دوره‌های قبلی گفت: آئین‌نامه و منابع این جشنواره در شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها تدوین و طراحی شده و نمی‌توانیم فعالیت خاصی از خودمان داشته باشیم. اما پیشنهادهایی شده که آن را در شورا بیان خواهیم کرد.

طالب‌تاش اضافه کرد: برگزاری این جشنواره در شیراز که شهری آمیخته با ادب و مذهب است و حرم حضرت احمد بن موسی کاظم(ع) و آرامگاه بزرگان ادب ایران چون سعدی و حافظ در این شهر قرار دارد مورد استقبال قرار گرفته و جلوه خاصی به مسابقات داده است.

قائم مقام جشنواره سی و چهارم درباره تبلیغات شهری این دوره از مسابقات تصریح کرد: فعالان این عرصه زحمت زیادی برای نصب بنر در اقصی نقاط شهر کشیدند و به هر حال شیراز شهر بزرگی است. بنابراین در ورودی‌های مختلف شهر، اطراف حرم شاه چراغ(ع) و محل اسکان متسابقان این بنرها نصب شد.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی درباره اعتبار اختصاص یافته به این جشنواره بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از بسیاری از امکانات خود استفاده کرده است و تلاش دارد تا از حداکثر کمک‌های مردمی و نهادها بهره گیرد و با کمترین هزینه این جشنواره را برگزار کند.

یادآور می‌شود، سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از 12 تا 14 آذرماه در حال برگزاری است. همچنین اختتامیه این جشنواره نیز امروز، 14 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) با حضور مسئولان و مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha