اجرای طرح معلم آینده‌ساز؛ در راستای توانمندسازی معلمان انقلابی
کد خبر: 3861975
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

اجرای طرح معلم آینده‌ساز؛ در راستای توانمندسازی معلمان انقلابی

گروه فرهنگی - مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: اصول حاکم بر طرح معلم آینده ساز، علم محوری، تربیت محوری و عمل جهادی و انقلابی است.

اجرای طرح معلم آینده‌ساز؛ در راستای توانمندسازی معلمان انقلابیبه گزارش ایکنا از همدان، سرهنگ محمد مولایی، مسئول بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، امروز ۱۴ آذرماه، در دومین همایش معلم آینده‌ساز اظهار کرد: طرح معلم آینده ساز ویژه معلمان، فرهنگیان و دانش‌آموزان بسیجی و با هدف تبیین بیانیه گام دوم، ترویج روحیه انقلابی، اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم دشمن و مهم‌تر از آن کاهش آسیب‌های اجتماعی مدارس اجرا می‌شود.

مولایی افزود: نقش معلم در مسیر توسعه جوامع بسیار تأثیرگذار است به طوری که اگر همه عناصر تعلیم و تربیت را به عالی‌ترین شکل ممکن داشته باشیم اما معلم خوب نداشته باشیم قطعا در دسترسی به اهداف و رسالت‌های آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت دچارمشکل می‌شویم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ارتقاء جامعه با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معلمی و نقش‌آفرینی موثر فرهنگیان بسیجی در تعلیم و تربیت از جمله اهداف این طرح است.

این مقام مسئول افزود : اجرای این طرح دقیقا در راستای سند تحول بنیادین است و آموزش و پرورش از منظر سند تحول بنیادین، تربیت آن هم تربیت تمام ساحتی است.

ملایی تصریح کرد: معلم یعنی مربی و مربی کسی است که ابتدا خودش تربیت شده باشد و بعد علم آموخته شده را به دیگران منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه ما است و مسیر رویکرد اصلی نظام تعلیم تربیت کشور را دنبال می کند افزود: این سند معتقد است که دانش‌آموزان را فقط در بعد علمی آموزشی نباید تربیت کنیم بلکه باید به رشد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، جسمی، زیبایی شناختی و هنری آنها کمک کنیم.

وی در ادامه گفت: اصول حاکم بر طرح معلم آینده ساز، علم محوری، تربیت محوری و عمل جهادی و انقلابی است و مهمترین رویکرد در این طرح در حوزه آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha