احسان بیات به عنوان برترین قاری مجلسی همدان انتخاب شد
کد خبر: 3862009
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

احسان بیات به عنوان برترین قاری مجلسی همدان انتخاب شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - از بین ۱۰ شرکت کننده قاری ملایری احسان بیات با ۱۷۸ رای به عنوان نفر اول غلامرضا فارسی از ملایر با ۱۶۵ رای به عنوان نفر دوم و امید درویشی از کبودراهنگ با ۱۶۳ را به عنوان نفر سوم این مسابقات انتخاب شدند.

احسان بیات به عنوان برترین قاری مجلسی استان همدان در سال ۹۸ انتخاب شدبه گزارش ایکنا ازهمدان، ملایر شهر ی با ظرفیت‌های فرهنگی و قرآنی است و نخبگان قرآنی شامل حافظان و قاریان برجسته‌ای را در خود پرورش داده است.

شهرستان ملایر با داشتن ظرفیت‌های بالای قرآنی در استان همدان و کشور نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، از اساتید برتر قرآن ملایر می‌توان به استاد مسعود کریمی، حسین جعفری، حسین دشتبین و سعید پیرحیاتی، به عنوان قاریان برجسته پیشکسوت و همچنین غلامرضا فارسی، احسان بیات، علی جباری، امیر فارسی، مهدی کریمی، سلمان شیخ حسنی و عرفان میرزابیگی به عنوان قاریان برجسته جوان و نوجوان نام برد.

 همچنین از حافظان برجسته جوان این شهرستان می‌توان به محمود بابایی، مجید جلالوند، عباس ربیعی و رضا احمدی اشاره کرد که این حافظان و قاریان در مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی حائز رتبه‌‌های برتر و ممتاز شده‌اند.

 چهاردهم آذر ماه ملایر برای نخستین بار میزبان قدوم قاریان برجسته مجلسی استان در چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در سال جاری بود، جشنواره‌ای که با برگزاری آن، عطر تلاوت زیبای کلام وحی بر زبان قاریان مجلسی برتر استان جاری شد و ملایر یک بار دیگر رنگ و بوی قرآنی گرفت.

 مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر امروز میزبان ده قاری قرآن برجسته استان همدان از شهرهای همدان، ملایر نهاوند، کبودراهنگ و تویسرکان بود و میهمانان ویژه این جشنواره نیز مهدی ساعد از قاریان برجسته بین‌المللی از استان همدان بود.

 استقبال بی‌نظیر باعث شد تا مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر مملو از جمعیت شود و بسیاری از حاضرین نیز سر پا بودند.

مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان همدان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان همدان با حضور ۱۰ نفر از قاریان ممتاز استان از شهرهای ملایر، تویسرکان، نهاوند، همدان و کبودراهنگ و با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان به کلام وحی در ملایر برگزار شده است.

 احسان بیات با بیان اینکه بعد از تلاوت قاریان هیئت داوران و با رای مردم سه نفر به عنوان قاریان برتر انتخاب می شوند، گفت: نفر اول این مسابقات به مسابقات برتر تلاوت‌های مجلسی کشور راه پیدا می‌کند.

 وی با بیان اینکه علاوه بر این برنامه برای حاضرین نیز ۱۴ هدیه یک میلیون ریالی در نظر گرفته شده است برگزاری این جشنواره را پیوند قرآن با زندگی روزانه مردم و انس مردم با قرآن و جامعه دانست.

دبیر برگزاری این جشنواره نیز به ایکنا گفت: چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان همدان با حضور شرکت‌کنندگان و داوری ۶ نفر از داوران و اساتید برجسته استان شامل استاد علی اکبر احمدی،  حسین دشتبین،  سعید پیر حیاتی،  حمزه صفری و استاد مسعود کریمی از ملایر و همچنین استاد مهدی ساعد قاری بین‌المللی از همدان برگزار شد.

مسعود کریمی ضمن تقدیر از حضور باشکوه قرآن دوستان و علاقمندان به کتاب وحی در این جشنواره گفت: شهرستان ملایر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه قرآنی است که با وجود این ظرفیت‌ها امسال برای نخستین بار این جشنواره در شهرستان ملایر برگزار شده است.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های بالای شهرستان ملایر در حوزه قرآن کریم و جایگاه ویژه این شهرستان در استان در صورت حمایت بیشتر مسئولان آمادگی برگزاری برنامه‌های قرآنی را در این شهرستان داریم.

دبیر برگزاری چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان همدان بر حمایت مسئولان از جامعه قرآنی و برنامه های قرآنی شهرستان تاکید کرد و گفت: مسئولان فرهنگی شهرستان باید از جامعه قرآنی شهرستان حمایت‌های بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرآن نور است و نیاز امروز جامعه ما در برابر آفات و آسیب ها پناه بردن به قرآن کریم است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم خودمان را در  برابر آسیب‌های جامعه بیمه کنیم باید فرهنگ قرآنی را بیش از پیش گسترش دهیم.

 وی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی زیادی در شهرستان ملایر به صورت روزانه هفتگی و  ماهانه برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم شاهد  تراوش بیشتر فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف این شهرستان باشیم که در این زمینه نیازمند حمایت بیشتر دستگاه‌ها از جمله اداره اوقاف و امور خیریه و سایر نهادها و مسئولان هستیم.

 در این دوره از جشنواره برگزیدگان با رای داوران و مردم انتخاب شدند.

در این دوره از مسابقات از بین ۱۰ شرکت کننده قاری ملایری احسان بیات با ۱۷۸ رای به عنوان نفر اول غلامرضا فارسی  از ملایر با ۱۶۵ رای به عنوان نفر دوم و امید درویشی از کبودراهنگ با ۱۶۳ را به عنوان نفر سوم این مسابقات انتخاب شدند.

همچنین در پایان از بین شرکت کنندگان ۱۴ نفر به قید قرعه کارت هدیه یک میلیون ریالی دریافت کردند.

انتهای پیام
captcha