همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری با ستاد مبارزه با مواد مخدر
کد خبر: 3862314
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری با ستاد مبارزه با مواد مخدر

گروه جامعه ــ معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و ستاد مبارزه با مواد مخدر به منظور درمان، نگهداری، بازتوانی و پیشگیری اولیه، کنترل و کاهش اعتیاد؛ تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، امروز شنبه 16 آذرماه، با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و اسکندر مؤمنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم‌نامه‌ همکاری این دو نهاد امضا شد.

این تفاهم در راستای افزایش آگاهی و توانمندی زنان در مقابل آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد و قاقچاق مواد مخدر و روان گردان‌ها و همچنین ضرورت توجه به نقش محوری زنان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محیط خانواده منعقد شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به اقدامات و تلاش‌های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین زنان و خانواده‌ها از زاویه دید پیگیری و توان افزایی در جوامع محلی در معرض تهدید، تاکید کرد: ‌مهم‌ترین اقدام این معاونت تمرکز بر ظرفیت‌سازی است که در همین راستا طرح ارتقا تاب‌آوری و گفت‌وگوی ملی خانواده در سراسر کشور اجرایی شده است.

ابتکار با اشاره به اینکه طرح ارتقا تاب‌آوری با کمک تسهیلگرانی موفق و خوب در ۹۴۰ نقطه کشور اجرایی شده است، افزود: تمرکز اصلی بر نقاط پرآسیب به ویژه در حاشیه تهران و سایر کلان شهرها خواهدبود که این طرح به توان افزایی جامعه محلی و در نهایت ایجاد تشکیلات مؤثر از جمله صندوق‌های خرد یا تعاونی‌ها برای اشتغالزایی می‌انجامد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص اجرای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده با همکاری وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، صداو سیما و انجمن های غیر دولتی، گفت: خانواده منسجم، نقش حمایتی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به خوبی ایفا می‌کند و در غیر این صورت خانواده دروازه اعتیاد می‌شود.

ابتکار اجرای طرح مهارت‌های ارتباطی در خانواده در ۳۱ استان کشور و در مرحله بعد سایر استان‌ها را از جمله اقدامات معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در راستای طرح گفت‌وگوی ملی خانواده برشمرد و ادامه داد: در این طرح به مهارت‌های فردی که برای زندگی سالم ضروری است، توجه شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی از زیر شاخه‌های طرح گفت‌وگوی ملی خانواده، طرح گفت‌وگوی بین نسلی است، تأکید کرد: با اجرای طرح گفت‌وگوی بین نسلی، شکاف‌های اصلی جامعه ایران که با توجه به تحولات فن آوری در جهان سرعت گرفته است، کاهش می‌یابد.

ابتکار با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با هدف اشتغالزایی یکی از راهکارهای مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد است، تصریح کرد: در این راستا با توجه به نقش زنان سرپرست خانوار در مقابله با آسیب‌های اجتماعی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار با هدف توجه به مشاغل نوین خانگی هدف گذاری شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به نقش سازمان‌های مردم نهاد و اهمیت برون سپاری در راستای توان افزایی و پیشگیری از اعتیاد در کشور اشاره کرد و گفت:‌ دو هزار و ۷۰۰ سازمان مردم نهاد (سمن) در حوزه زنان و خانواده در حال فعالیت هستند و طرح توان افزایی این سازمان‌ها در دستور کار معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بود که در دوره چهار روزه و به صورت منطقه‌ای بیش از هزار سازمان مردم نهاد تحت پوشش قرار گرفته است.

 

انتهای پیام
captcha