افزایش کمک‌های خیران پابه‌پای تورم/ 26 هزار زوج منتظر جهیزیه
کد خبر: 3862455
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

افزایش کمک‌های خیران پابه‌پای تورم/ 26 هزار زوج منتظر جهیزیه

گروه جامعه ــ مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح «حلقه وصل» برای تهیه جهیزیه مددجویان بهزیستی، گفت: همه مردم از جمله خیران تحت فشار اقتصادی هستند اما علی‌رغم شوک‌‌های اقتصادی، کمک‌های مردمی افزایش داشته است. ‌

محمدعلی رستمیان، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اجرای طرح حلقه وصل با هدف تهیه جهیزیه برای زوج‌های مددجوی بهزیستی، گفت: مدت این طرح یک هفته تمدید شده و تا 16 دی‌ماه، ادامه خواهد داشت و تلاش داریم به کمک مردم برای ۲۶ هزار و ۴۹۰ مددجو که عقد کرده‌اند و منتظر فراهم شدن ملزومات زندگی خود هستند، جهیزیه تهیه کنیم.

وی از تهیه هفت هزار جهیزیه برای هفت هزار نفر از 9 آذرماه، تا کنون خبر داد و ادامه داد: البته بخش قابل توجهی از این جهیزیه‌ها توسط خیران بزرگ تأمین شده است اما برای تهیه بقیه آن منتظر کمک‌ها و مشارکت‌های عموم مردم هستیم.

رستمیان با تأکید بر اینکه عموم مردم می‌توانند به هر میزانی که در توان دارند حتی هزار تومان در تهیه جهیزیه مددجویان بهزیستی مشارکت کنند، اظهار کرد: پس از اینکه مردم حتی هزار تومان در این طرح مشارکت کردند می‌توانند واریز این کمک را در صفحه ویژه این طرح به نشانی http://mosharekat.behzisti.ir/  مشاهده کنند.

وی با اشاره به کاهش توان مالی عموم مردم از جمله خیران، ابراز کرد: همه مردم از جمله خیران تحت فشار اقتصادی هستند اما حس انسان‌دوستی افراد همچنان پابرجا است. سال گذشته که یک شُک اقتصادی به مردم وارد شد، منتظر کاهش قابل توجه مشارکت‌های مردمی بودیم اما این کمک‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه رشد هم داشت. سال 97 علی‌رغم شُک اقتصادی با رشد 29 تا 30 درصدی مشارکت‌های مردمی مواجه بودیم.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سؤال که آیا رشد کمک‌های مردمی با توجه به تورم بالا، پاسخگوی افزایش قابل توجه نیازهای مددجویان هست؟ گفت: منکر تأثیر وضعیت اقتصادی در همه بخش‌ها نیستیم. این تأثیر در کمک‌های مردمی نیز وجود دارد اما در آخرین پویش ما که مربوط به اوایل مهر با عنوان «مشق عشق» بود با کمک‌های مردمی به 150 هزار دانش‌آموز نوشت‌افزار ارائه کردیم.

افزایش کمک‌های خیرین پا به پای تورم/ 26 هزار زوج بهزیستی منتظر جهیزیه

 

 

انتهای پیام
captcha