«طلوع برکت»؛ فرصتی برای حمایت از بازار محصولات اسلامی
کد خبر: 3863073
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
ایکنا گزارش می‌دهد؛

«طلوع برکت»؛ فرصتی برای حمایت از بازار محصولات اسلامی

گروه اقتصاد ــ پانزدهمین رویداد استارت‌آپی اسلامی - قرآنی «طلوع برکت» صبح امروز، 19 آذرماه، در مجتمع رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، رویداد استارت‌آپی، اسلامی - قرآنی «طلوع برکت» از صبح امروز سه‌شنبه 19 آذرماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حال برگزاری است.

با توجه به اینکه بازار مالی اسلامی و از جمله صنعت حلال، مدل و کسب و کار اسلامی، از جمله بازارهای پردرآمد در سراسر جهان است لذا مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی، در راستای توسعه این بازار در کشور اقدام به برگزاری این رویداد و حمایت از ایده‌های مختلف در این زمینه می‌کند.

پانزدهمین رویداد «طلوع برکت» با حضور حدود 100 نفر از علاقه‌مندان به مسائل استارت‌آپی و کسب‌‌و‌کارهای نوپا در حال برگزاری است و حاضران به ارائه ایده‌های خود می‌پردازند و ایده‌های برتر نیز از سوی مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی حمایت خواهند شد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه امروز، رحیم خاکی، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی، ضمن خیر مقدم به حضار گفت: از شما می‌خواهیم برای افزایش سهم درآمدی کشورمان در سطح جهان در زمینه صنعت حلال تلاش بیشتری داشته باشید. امیدواریم در یکی دو سال آینده در بازار کشورهای اسلامی کاری که شما انجام می‌دهید را تجاری‌سازی کنیم تا در سطح بین‌المللی هم قابل عرضه باشد. الحمدالله در چهارده دوره گذشته که رویداد طلوع برکت برگزار شده است در هر رویداد حداقل هفتاد نفر حضور پیدا کرده‌اند که ایده‌های خود را ارائه دادند اما واقعیت این است که هنوز از دستاوردها راضی نیستیم.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی ادامه داد: ما این دغدغه را نه از سوی دولت بلکه از سوی جهاددانشگاهی دنبال کرده‌ایم اما هنوز نتوانسته‌‌ایم به اهداف خود دست پیدا کنیم. خواهش می‌کنم که همت مضاعفی برای ایده‌پردازی در مورد کسب‌وکارهای اسلامی داشته باشید. از سوی دیگر مطمئن باشید که همکاران ما توجه لازم به شما را دارند و همکاری لازم را انجام خواهند داد. واقعا آنچه شما در عرصه جهانی می‌توانید رقم بزنید بسیار مهم است و امیدواریم طی این سه روز اساتید ما بتوانند به گونه ای به شما کمک کنند که ایده‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی شاهد باشیم.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، به بیان نکاتی درباره «برکت از دیدگاه قرآن» پرداخت و گفت: مجموعه‌های قرآنی، هم در زمینه تولید محصول و هم خدمت می‌توانند در ایجاد جنبش بزرگ ایده‌های قرآنی نقش مهمی داشته باشند. این نوآوری می‌تواند مسیرهای نوینی را پیش روی جامعه قرار دهد. مهارت خلق ایده بسیار مهم است و فرایند تولید ایده به محصول هم اهمیت زیادی دارد. موضوع بحث بنده هم برکت در قرآن است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: هر ایده‌ای دارای یک قالب و یک محتوا است به نظرم حداقل ویژگی یک ایده باید اصالت باشد یعنی دارای بنیان‌های قابل دفاع عقلانی و بهره‌مند از اصول مهم باشد. یک ایده در حوزه قالب هم باید جذابیت داشته باشد وگرنه باید این ایده را از بنیان کنار گذاشت.

محمدی بیان کرد: مهمترین وظایف مراکز کارآفرینی در کشور ما تولید ادبیات لازم برای این مهارت‌ها است اما هنوز ادبیات فاخر و جامعی برای تولید ایده‌ها به محصول یا خدمت تولید نشده است. البته ما کاری را در این زمینه در کمیسیون توسعه، پژوهش و آموزش عالی قرآن که از زیرمجموعه‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی است دنبال می‌کنیم.

در ادامه رضا اصغریان، کارشناس استارت‌آپ و کسب‌و‌کارهای نوپا و مدیرعامل آکادمی آموزشی کارانو، به بیان نکاتی درباره لوازم موفقیت ایده‌ها و ویژگی‌های یک مدیرفروش خوب پرداخت و اظهار کرد: مدیر فروش باید دارای خلاقیت و قدرت بیان خوب باشد. همچنین ما باید بتوانیم ریسک‌پذیری فرد شناسایی کرده و سپس به استخدام وی برای مدیریت فروش اقدام کنیم؛ چراکه ریسک‌پذیری یکی از فاکتورهای مهم برای مدیران است.

وی ادامه داد: خلاقیت را به تیم خود تزریق کنید‌. خلاقیت دارای اهمیت زیادی در موفقیت کسب‌وکارها است. ما در کارگاه‌های مهارت‌های خلاقیت در کسب و کار، این را آموزش می‌دهیم که خلاقیت آن پروسه و فرایندی است که ایده‌های مختلف را کشف کرده و استفاده می‌کنیم. نوآوری هم حاصل خلاقیت است.

این کارشناس استارت‌آپ و کسب‌وکارهای نوپا گفت: برای افزایش خلاقیت  باید تمرینات زیادی در منزل انجام دهید و خلاقیت خود را هم شکوفا کنید. برای مثال اگر همیشه از یک مسیر مستقیم به منزل می‌روید مدتی مسیر خود را عوض کنید و آنگاه خواهید دید که چه اتفاقات مهمی تحت تأثیر خلاقیت در زندگی شما رخ خواهد داد.

مدیرعامل آکادمی آموزشی کارانو یادآور شد: هنگام ارائه و فروش محصول، به زبان بدنتان دقت کنید. این زبان به سرمایه‌گذار شما می‌گوید که آیا بر روی ایده شما سرمایه‌گذاری کند یا خیر؟ من زمانی می‌توانم خدمت خودم را ارائه کنم که به بیزینس خودم اعتماد داشته باشم و از آن مهم‌تر، آن را با اعتماد به نفس بفروشم.

اصغریان در پایان سخنان خود بیان کرد: بین کالا و خدمت، تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد. کالا ملموس است و دیده می‌شود اما خدمت در لحظه تولید، مصرف می‌شود. لذا یک اشتباه استراتژیک در لحن صحبت یا رفتار شما می‌تواند برای کسب وکار شما تبعات بدی به دنبال داشته باشد.

سپس حاضران به تیم‌سازی پرداخته و به بیان ایده‌ای مختلف خود در یک دقیقه پرداختند. افراد در این یک دقیقه باید خود را معرفی کرده و همچنین مشکلی که در بازار پیدا کرده و راه حلی که برای رفع آن مشکل در ذهن آنها وجود دارد را بیان ‌می‌کنند.

از جمله یکی از حاضران به بیان ایده‌ها خود برای توسعه مطالعه قرآن پرداخت و گفت:  قرار بود با قرآن انس بگیریم و قرآن با گوشت و پوست ما انس بگیرد. تقریباً همه ما بر روی گوشی‌هایمان، قرآن داریم اما قرآن نمی‌خوانیم مشکل از ما نیست بلکه مشکل از برنامه است لذا باید برنامه‌ای بر روی گوشی نصب کنیم که هر روز این موضوع را به ما یادآوری کند.

یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه طباطبایی نیز به بیان ایده خود برای بهبود وضعیت زندگی سالمندان پرداخت فردی دیگر دیدگاه‌های خو برای بهبود استفاده از بازی‌های رایانه‌ای را بیان کرد. در ادامه این رویداد، به همین منوال، حاضران ایده‌های خود را ارائه خواهند داد و کمیته داوران نیز ایده‌ها را یادداشت کرده و با همه جزئیات مورد داوری قرار می‌دهند.

یادآور می‌شود پانزدهمین رویداد استارت‌آپی اسلامی - قرآنی «طلوع برکت» که از سوی مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود تا روز پنج‌شنبه هفته جاری ادامه دارد و عصر همان روز نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود و برندگان این دوره معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha