توجه به آموزه‌های نماز؛ بهترین راه مدیریت فضای مجازی
کد خبر: 3863598
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
رئیس دستگاه قضا در اجلاس سراسری نماز تأکید کرد؛

توجه به آموزه‌های نماز؛ بهترین راه مدیریت فضای مجازی

گروه اجتماعی ــ رئیس قوه قضائیه با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در انتقال معارف الهی، گفت: برخی اعتقاد دارند که می‌توان جلوی ارتباطات دیجیتال را گرفت اما با توجه به ظرفیت‌های معنوی نماز می‌توان دانش‌آموزان را در برابر آسیب‌های فضای مجازی مصون کرد.

توجه به آموزه های نماز؛ بهترین راه مدیریت فضای مجازی

به گزارش خبرنگار ایکنا از گرگان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز که امروز، 21 آذرماه در گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی در زمینه اقامه نماز انجام شده و این اجلاس فرصت مناسبی برای بازنگری در عملکرد مسئولان و برنامه‌ریزی برای ارتقای برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: شرط بهره بردن از هدایت الهی عبودیت و بهترین راه برای عبودیت ذکر است که نماز جلوه کامل ذکر الهی محسوب می‌شود و می‌تواند انسان را از آسیب‌ها مصون سازد. نماز انسان را از بزرگ‌ترین رذایل انسانی یعنی خوی تکبر و استکبار بازمی‌دارد.

تقدم عدل انفسی بر عدالت آفاقی

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار کرد: وقتی جامعه‌ای بخواهد به عدالت برسد باید نخست اعضای آن عدالت را در خود ایجاد کنند. به عبارت دیگر عدالت انفسی به نسبت عدالت آفاقی، تقدم دارد. در زمینه عدالت شخصی، وقتی کسی ارتباط خود را با خداوند حفظ می‌کند، زمینه تحقق عدالت را در خود ایجاد کرده است.

وی با اشاره به زمینه‌های ظلم اجتماعی افزود: انسانی که می‌خواهد در زندگی به تعادل برسد باید در چهار حوزه ظلم به خود، خدا، دیگران و هستی مراقب رفتار خود باشد و این نماز است که می‌تواند انسان را از ظلم در این عرصه‌ها بازدارد و او را به عدالت برساند.

رئیس قوه قضائیه ابراز کرد: هیچ اختراع بشری همانند فضای مجازی نتوانست بر همه ابعاد زندگی انسان سیطره پیدا کند. برخی اعتقاد دارند که می‌توان جلوی ارتباطات دیجیتال را گرفت اما با توجه به ظرفیت‌ بالای معنوی نماز می‌توان دانش‌آموزان را در برابر آسیب‌های فضای مجازی مصون نگه داشت.

وی گفت: تأکید قرآن در بحث نماز به برپایی و اقامه آن است، نه صرف انجام آن. به همین خاطر اقامه نماز در آیات قرآن به عنوان اولین شاخص حکومت اسلامی معرفی شده است. در کشور عربستان نماز دائماً برگزار می‌شود اما اقامه نماز صورت نمی‌گیرد، زیرا حکومت ظالم آل سعود در رأس آن است و شرط اول اقامه نماز در این کشور این است که حکومت ظالم در رأس قدرت نباشد.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: وقتی در زمینه‌ای دچار آسیب شدیم، می‌توانیم در پرتو ارتباط با خداوند آن آسیب را برطرف کنیم. ارتباط با خداوند طبق قرآن کریم سبب آرامش انسان می‌شود. همین الگو در زمینه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، قضایی و ... نیز می‌تواند راهگشا باشد. 

انتهای پیام
captcha