قرآن کریم با دستخط منسوب به پیامبر اکرم(ص) منتشر شد
کد خبر: 3863616
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
برای نخستین بار؛

قرآن کریم با دستخط منسوب به پیامبر اکرم(ص) منتشر شد

گروه ادب ــ کل قرآن کریم با دستخط منسوب به پیامبر اکرم(ص) سحرگاه امروز، پنج‌شنبه، 21 آذرماه، برای نخستین بار از سوی آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، این مصحف شریف برای نخستین‌بار در تاریخ ۱۴۵۰ ساله دین مبین اسلام با دستخط منسوب به سید الاوصیاء و خاتم الانبیاء حضرت رسول اکرم(ص) از سوی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی منتشر می‌شود.

رسم‌الخط این جلد از کلام الله مجید، از نامه‌های موجود در موزه‌های سراسر دنیا که منتسب به حضرت رسول اکرم(ص) هستند و به سران و حاکمان وقت نوشته شده‌اند اقتباس شده و نخستین نسخه آن نیز پس از انتشار به محضر بانوی دوعالم حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س) و اولاد مطهر ایشان تقدیم شده است.

۵ نامه منتسب به حضرت رسول اکرم(ص) خطاب به «منذر بن ساوی التمیمی» حاکم بحرین، خسروپرویز پادشاه فارس، «هرقل» پادشاه روم، «مقوقس»، بزرگ مصر و «نجاشی»، حاکم حبشه در موزه‌های دنیا موجود هستند که بیشتر حروف این قرآن از دو نامه پیامبر اکرم(ص) خطاب به منذر بن ساوی التمیمی حاکم بحرین و هرقل پادشاه روم اقتباس شده است.

این قرآن به گونه‌ای آماده شده است که در ابتدا ۵ نامه‌ای که کتابت این قرآن براساس نسخه‌های موجود شکل گرفته آورده شده و سپس متن کامل قرآن کریم با دستخط منسوب به حضرت محمد(ص) در ۵۰۰ صفحه آمده است.

پیش از این کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی ۹ جلد قرآن منسوب به ائمه اطهار(ع) را به صورت مصحف کامل بازآفرینی و منتشر کرده بود که متعلق به ۷ امام معصوم(ع) است.

انتهای پیام
captcha