رقابت 80 قاری سریلانکایی در مسابقات قرآن
کد خبر: 3864491
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

رقابت 80 قاری سریلانکایی در مسابقات قرآن

گروه بین‌الملل ــ به همت رایزنی فرهنگی ایران در سریلانکا، مسابقه قرآن کریم در رشته تلاوت با حضور 80 تن از قاریان جوان سریلانکایی در این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مسابقات 23 و 24 آذرماه در دو گروه پسران و دختران با حضور محمد زائری، سفیر کشورمان در سریلانکا و حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیزاده، مدیرکل حوزه ریاست جامعة المصطفی(ص) العالمیه و گروه زیادی از علاقه‌مندان به امور قرآنی در رایزنی فرهنگی ایران در سریلانکا برگزار شد.

داوری این مسابقه را 13 تن از فعالان قرآنی سریلانکایی به عهده داشتند که پس از بررسی و اعلام نتایج، 12 تن از قاریان جوان این کشور حائز دریافت گواهینامه و جوایزی به رسم یادبود شدند.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان مطالبی درباره اهمیت فهم قرآن کریم و عمل به این کتاب نورانی، تأکید کرد: پیروی از دستورات و پیام‌های نورانی قرآن عامل تعیین کننده‌ای برای رهایی بشر امروزی از گرفتاری‌ها است.

مدیرکل حوزه ریاست جامعةالمصطفی(ص) العالمیه ادامه داد: این رهایی و رسیدن به سعادت و حاکم شدن صالحین بر امورات این جهان از وعده‌های قطعی خداوند متعال است.

وی رسیدن به وحدت اسلامی و یکپارچگی در میان امت اسلامی را نیز یکی از دستاوردهای مهم مسلمانان، به شرط عمل کردن و پیروی از این کتاب نورانی بیان کرد.

گفتنی است؛ در طول برگزاری این مراسم چهار تن از قاریان برتر به تلاوت قرآن پرداختند.

انتهای پیام
captcha