همایش «اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور» برگزار می‌شود
کد خبر: 3864526
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
موسی شهبازی خبر داد:

همایش «اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور» برگزار می‌شود

گروه اقتصاد ــ معاون دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از برگزاری همایش «اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور» توسط این مرکز خبر داد.

موسی شهبازی، معاون دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اعلام این خبر گفت: این همایش طی دو روز و با حضور جمعی از کارشناسان اقتصادی و مسئولان و نمایندگان مجلس برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش، اهم اصلاحاتی که در طرح بانکداری در حوزه استقلال بانک مرکزی و ساختار این بانک، پاسخگویی بانک مرکزی، بازنگری در موضوعی همانند بانکداری اسلامی، نظارت بر بانک‌ها، بانکداری اسلامی، اصلاح فرآیند جریمه تأخیر و کارآمدسازی مجموعه نظام بانکی وجود دارد، بحث و بررسی خواهد شد.

معاون دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: «تبیین ضرورت‌های اصلاح قوانین پولی و بانکی» و «خلاها و انتقادات وارده بر طرح بانکداری» از دیگر محورهای برگزاری این همایش هستند.

شهبازی افزود: روز چهارشنبه هفته جاری هم دو نشست تخصصی در مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور صاحبنظران حوزه پولی و بانکی برگزار خواهد شد.
وی در پایان گفت: این همایش، فردا سه‌شنبه از ساعت 14 و در روز چهارشنبه نیز از ساعت 8 صبح در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha