مخالفت کاردینال برزیل با انتقال سفارت این کشور به قدس
کد خبر: 3864723
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

مخالفت کاردینال برزیل با انتقال سفارت این کشور به قدس

گروه بین‌الملل ــ «دون اورانی جوآئو تمپیستا»، کاردینال شهر «ریو دو ژانیرو» برزیل، اظهارات پسر رئیس‌جمهور این کشور را مبنی بر انتقال سفارت برزیل به قدس بیانگر موضع شخصی وی دانست.

مخالفت کاردینال برزیل با انتقال سفارت این کشور به قدسبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، دون اورانی جوآئو تمپیستا با تأکید بر موضع پایدار کلیسا در مورد مسئله فلسطین و پایبندی به قوانین بین‌المللی گفت: اظهارات پسر رئیس‌جمهور برزیل درباره انتقال سفارت این کشور به قدس موضع شخصی اوست و این سخنان بیانگر دیدگاه و نظر مردم برزیل نیست.

کاردینال تمپستا در دیدار با «محمود الهباش»، قاضی قضات فلسطین و مشاور امور دینی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، با بیان این مطلب تصریح کرد: کلیسا بر موضع خود مبنی بر اینکه قدس باید شهری با آغوش باز برای همه ادیان باشد، پایبند است.

محمود الهباش نیز در این دیدار درود مردم فلسطین و محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان را به کاردینال تمپتسا تقدیم و هرگونه اقدامی را که باعث پایمال‌ کردن حق مردم فلسطین در بیت‌المقدس شود مردود دانست.

الهباش در این دیدار افتتاح دفتر بازرگانی برزیلی در قدس اشغالی و اظهارات پسر رئیس‌جمهور برزیل مبنی بر انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس را محکوم کرد و گفت: ما می‌دانیم که اکثریت مردم برزیل از این مواضع راضی نیستند، چرا که این اقدامات به روابط دوجانبه کشورهای عربی با برزیل آسیب خواهد رساند.

قاضی قضات فلسطین، تصریح کرد: ما از دولت برزیل می‌خواهیم از چنین سیاست‌های ماجراجویانه که به مردم کشورشان آسیب می‌رساند و در دستیابی به صلح عادلانه در خاورمیانه کمکی نخواهد کرد، عقب‌نشینی کند.

انتهای پیام
captcha