پیشنهاد وزیر هندی به پناهجویان مسلمان
کد خبر: 3865977
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

پیشنهاد وزیر هندی به پناهجویان مسلمان

گروه بین‌الملل ــ وزیر حمل و نقل هند با رد اعتراضات علیه قانون جدید شهروندی این کشور، گفت: پناهجویان مسلمان پاکستان، افغانستان و بنگلادش می‌توانند به کشورهای اسلامی پناهنده شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Latestly، نیتین گدکاری (Nitin Gadkari) در راهپیمایی حمایت از قانون جدید شهروندی هند، که در شهر ناگپور (Nagpur) برگزار شد، سخنرانی کرد و گفت: مسلمانان پاکستان، افغانستان و بنگلادش می‌توانند به یکی از کشورهای اسلامی جهان بروند، اما اقلیت‌های غیرمسلمان این سه کشور‌ به جز هند جایی برای فرار از فشار و آزار ندارند.

گدکاری گفت: مسلمانانی که از این سه کشور به هند می‌آیند از کشور خود رانده نمی‌شوند، در حالی که هندوها و پیروان آئین‌ جِین، سیک، مسیحیان و غیره پناهنده محسوب می‌شوند. در کشورهای بسیاری اگر مسلمانان پاکستان، افغانستان و بنگلادش بخواهند کشور خود را ترک کنند، می‌توانند به آنجا بروند، اما هندوها، سیک‌ها، پیروان جین و مسیحیان جایی جز هند ندارند.

قانون جدید شهروندی هند، که ماه گذشته تصویب شد، حق شهروندی هند را به پناهندگانی با بیشتر از 5 سال اقامت اعطا می‌کند. در این قانون پناهجویان مسلمان از دریافت شهروندی هند مستثنا شده‌اند. مسلمانان هند و منتقدان این قانون می‌گویند که این اصلاحیه ناقض اصول قانون اساسی و مبنی بر برابری پیروان ادیان گوناگون است.

انتهای پیام
captcha