الازهر نشست علم تفسیر برگزار کرد
کد خبر: 3866284
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

الازهر نشست علم تفسیر برگزار کرد

گروه بین‌الملل ــ نشست علم تفسیر ویژه امامان جماعت و خطبای لیبیایی آموزش‌دیده در سازمان جهانی دانش‌آموختگان الازهر در قاهره برگزار شد.

الازهر نشست علم تفسیر برگزار کردبه گزارش ایکنا؛ به نقل از اخبار الیوم، عبدالفتاح العواری، رئیس دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر در این  نشست اظهار کرد: یکی از اهداف نشست‌ها و دوره‌هایی که سازمان جهانی دانش‌آموختگان الازهر برگزار می‌کند، پرورش امامانی آشنا به علوم اسلامی، بالابردن دانش تبلیغی خطبا و فراهم‌کردن ابزارهای تبلیغ برای آنان با هدف مقابله با افکار افراط‌‌گرایانه است.

العواری بیان کرد: یکی دیگر از اهداف الازهر از برپایی دوره‌های آموزشی کسب مهارت در علوم شرعی با استناد به منابع موثق است تا آنان با معارفی آشنا شوند که پاسخگوی نیازها و سؤالات جامعه امروز باشد.

وی با تبیین شرایط لازم برای مفسران قرآن، افزود: کسی که به تفسیر روی می‌آورد، باید دارای اعتقاد درست و به دور از تعصب بوده و با علومی همچون زبان‌شناسی، بلاغت و حدیث آشنا باشد.

عبدالفتاح العواری همچنین تصریح کرد: آشنایی با سیره نبوی، فقه، اصول و سنت‌ها و آداب و رسوم بشری نیز از دیگر شرایط لازم برای تفسیر قرآن است.

انتهای پیام
captcha