برگزاری مسابقات قرآن با همکاری ایران و فیلیپین در مانیل + عکس
کد خبر: 3866304
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

برگزاری مسابقات قرآن با همکاری ایران و فیلیپین در مانیل + عکس

گروه بین‌الملل ــ رایزنی فرهنگی ایران با همکاری دارالقرآن مسجد آبی، مسابقات قرائت قرآن کریم را در مانیل، پایتخت فیلیپین برگزار کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرحله اول مسابقات در دارالقرآن مسجد آبی و مرحله پایانی در رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد و نماینده کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین نیز بر حسن اجرای رقابت‌ها نظارت داشت.

این مسابقات با حضور مسئولان مسجد آبی و بیش از 30 نفر از قاریان از مناطق میندانائو و مانیل برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن از 30 آذرماه تا دوم دی با یکدیگر رقابت کردند.

مرتضی صبوری، رایزن فرهنگی ایران در مانیل، طی سخنانی در مراسم برگزاری مسابقات اظهار کرد: قرآن کریم کتاب هدایت و نور است که از سوی خداوند بر آخرین پیامبرش حضرت محمد(ص) نازل شده است و مسلمانان برای برخورداری از سعادت دنیوی و اخروی موظف هستند به این کتاب مقدس تأسی جویند.

وی افزود: در حدیث آمده است که از حقوق فرزندان بر والدینشان است که به آنها قرآن یاد دهند و پیامبر(ص) هم در حدیث نبوی فرموده که بهترین شما کسی است که قرآن را فرا بگیرد و به دیگران آموزش دهد.

صبوری بر لزوم فراگیری قرآن مجید و عمل به آن تأکید و اظهار امیدواری کرد که جوانان بیش از پیش به این کتاب مقدس توجه کنند و با یادگیری صحیح و فهم معانی عمیق آن، از دستورات قرآنی در زندگی خود بهره بگیرند.

با پایان سخنرانی‌ها، مسابقه فینال آغاز و در یک رقابت فشرده، در نهایت سه نفر از بانوان مقام اول تا سوم را کسب کردند و نفرات اول تا سوم آقایان نیز معرفی و تجلیل شدند.

سپس رایزنی فرهنگی ایران به نفرات برتر جوایزی اهدا کرد و از همه دست‌اندرکاران مسابقات که تلاش‌های خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات به کار گرفته بودند، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha