آغاز همایش سالانه مسلمانان در شیکاگو
کد خبر: 3867018
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

آغاز همایش سالانه مسلمانان در شیکاگو

گروه بین‌الملل ــ همایش سالانه مشترک انجمن مسلمانان آمریکا (MAS) و انجمن اسلامی آمریکای شمالی (ICNA) دیروز، ششم دی‌ماه، در شهر شیکاگو آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، همایش سه روزه مسلمانان آمریکای شمالی با حضور هزاران نفر از مسلمانان با برگزاری نماز جمعه آغاز شد.

قرار است در این همایش بیش از 100 نفر از اندیشمندان مسلمان با موضوع «رویارویی با چالش‌های امروز و سرمایه‌گذاری برای فردایی بهتر» به سخنرانی بپردازند.

انتظار می‌رود در این همایش 20 هزار نفر از سراسر جهان به ویژه از آمریکای شمالی حضور یابند و در آن موضوعاتی از قبیل اسلام‌هراسی، نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان بررسی شود.
 
همچنین در این همایش مهم‌ترین مسائل پیش روی جامعه مسلمانان آمریکا و راه‌های تضمین آینده‌ای بهتر برای نسل‌های بعدی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در حاشیه آن، بازارچه بزرگی با غرفه‌های تبلیغاتی و فروش محصولات مختلف دایر است.

برگزارکنندگان این همایش می‌کوشند با برنامه‌هایی از قبیل نمازجماعت، سخنرانی، برگزاری کارگاه، راه‌اندازی بازاری با 450 غرفه و اجرای برنامه‌های تفریحی از جمله مسابقات قرآنی، جشنواره‌های کودکان و موسیقی اسلامی، فضایی برای وحدت و همدلی مسلمانان ایجاد کنند. نخستین دوره این همایش سال 2001 برگزار شد که 1500 نفر در آن حضور داشتند و سال گذشته 21 هزار نفر در این برنامه شرکت کردند.
 
انجمن مسلمانان آمریکا و انجمن اسلامی آمریکای شمالی دو سازمان آموزشی و دینی هستند که خدمات و برنامه‌هایی را براساس آموزه‌های اسلامی ارائه می‌دهند.
انتهای پیام
captcha