حذف گسترده نمادهای دینی از مساجد و کلیساهای چین
کد خبر: 3867944
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

حذف گسترده نمادهای دینی از مساجد و کلیساهای چین

گروه بین‌الملل ــ مقامات چینی در سال 2019 که رو به پایان است، سیاست حذف نمادهای اسلامی و مسیحی از عبادتگاه‌های این کشور را تشدید کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بیتر وینتر، حذف گسترده نمادهای دینی از بناهای اسلامی و مسیحی در چین که همچنان ادامه دارد، به حدی بوده که در آینده شناسایی این مکان‌ها از روی شکل ظاهری آنها دشوار خواهد بود. اکنون معماری این مراکز عبادی شبیه به معماری سنتی چینی دیگر ساختمان‌ها شده،‌ به طوری که به راحتی از سایر بنا‌ها قابل تشخیص نیستند.

مقامات حزب کمونیست به دنبال انتشار برنامه 5 ساله برای چینی‌سازی اسلام در استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ و سایر مناطق، دستور داده‌اند همه بناهای دارای معماری اسلامی تغییر یابند و نمادهای اسلامی آن‌ها حذف شوند.
 
در اوایل ماه ژوئیه به مسئول یک مسجد در شهر سیندیان چین در استان هنان دستور داده شد که گنبد و نشان هلال ماه و ستاره واقع در پشت‌بام این مسجد را بپوشاند. اما پس از آن مقامات دولتی اعلام کردند این اقدام کافی نیست و باید این نمادها به طور کامل حذف شوند.

اقدامات مشابهی در مسجد روستای زیجی در همین استان انجام و نمادهای چینی جایگزین نمادهای اسلامی شد. همچنین مقامات چینی در برخی مساجد دیگر، گنبد و مناره‌ها را از بین بردند.

حذف نمادهای اسلامی تنها محدود به مساجد نیست. در ماه سپتامبر مقامات محلی به صاحبان یک رستوران دستور دادند که عبارت «الله اکبر» را که به زبان چینی نوشته شده بود پاک کنند.
 
حذف گسترده نمادهای دینی از مساجد و کلیساهای چین

کلیسا‌های سراسر چین نیز با برخوردهای مشابهی مواجه شده‌اند. در ماه مارس امسال مدیر یک سازمان مسیحی در چین اعلام کرد به دستور مقامات، همه مظاهر و نمادهای غیرچینی باید از کلیساها حذف شود.
 
انتهای پیام
captcha