واکنش‌های جهانی به ترور سردار سلیمانی
کد خبر: 3868483
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
سلیمانی به سوی بهشت/

واکنش‌های جهانی به ترور سردار سلیمانی

گروه بین‌الملل ــ شهادت سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون حشدالشعبی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

واکنش‌های جهانی به ترور سردار سلیمانیبه گزارش ایکنا؛ منابع امنیتی عراق اعلام کردند که در ساعات ابتدایی روز جمعه به وقت محلی سه راکت به محوطه پیرامونی فرودگاه بین‌المللی بغداد و نزدیک به پایانه باری این فرودگاه برخورد کردند که در پی انفجار این راکت‌ها دو وسیله نقلیه طعمه حریق شده و تعدادی غیرنظامی نیز مجروح شدند.

در پی این حمله راکتی بالگردهای ارتش آمریکا بر فراز فرودگاه بین‌المللی بغداد به پرواز درآمدند.

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه اعلام کرد که «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون حشدالشعبی در حمله آمریکایی‌ها به نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.
 
تأیید شهادت سردار سلیمانی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تأیید کرد.
 
واکنش‌های جهانی به ترور سردار سلیمانی

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

6:50 __ بیانیه وزارت دفاع آمریکا

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه درباره حمله به کاروان سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس اعلام کرد که سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود!

7:10 __ واکنش ترامپ

 در پی ترور سردار حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری تصویری از پرچم آمریکا را منتشر کرد.

8:38 __ ادعای بی‌اطلاعی کنگره آمریکا!

در بیانیه کنگره آمریکا که ساعاتی پس از حمله نیروهای متجاوز این کشور به کاروان حامل نیروهای حشد شعبی در عراق و شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس منتشر شد، آمده است که این نهاد قانونگذاری «مجوز این ترور را صادر نکرده و اینکه مردم آمریکا خواهان جنگ با ایران نیستند».

8:40 __ انتقاد سناتور آمریکایی 

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا در دو پیام توئیتری، از توجیه پنتاگون در ترور سردار قاسم سلیمانی انتقاد کرد.

وی در یک پیام توئیتری نوشت: «سلیمانی دشمن ایالات متحده بود. در آن شکی نیست. پرسش این است که آیا آمریکا بدون مجوز کنگره دومین فرد قدرتمند در ایران را ترور می‌کند، با علم به اینکه این آغاز یک جنگ بالقوه بزرگ منطقه‌ای خواهد بود؟»

کریس مورفی در ادامه این پیام آورده است: «یک دلیلی که ما معمولاً مقامات سیاسی خارجی را ترور نمی‌کنیم این باور است که یک چنین اقداماتی باعث کشته شدن شمار بیشتری از آمریکاییان، و نه کمتر، خواهد شد. این مسئله باید امروز مایه نگرانی واقعی، عمیق و مبرم ما باشد».

9:00 __ ادعای مضحک پامپئو

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در نخستین واکنش به خبر ترور سردار حاج قاسم سلیمانیدر عراق، با انتشار متنی در توییتر مدعی شد: عراقی‌ها بسیار خوشحالند که سرلشکر سلیمانی دیگر وجود ندارد.

9:01 __ برنی سندرز: ترامپ آمریکا را به جنگ نزدیک‌تر کرد

برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اقدامات به شدت خطرناک ترامپ ما را به یک جنگ دیگر در خاورمیانه نزدیک‌تر می‌کند که می‌تواند منجر به از دست رفتن جان‌های بی شمار و تریلیون‌ها دلار دیگر شود.

وی در ادامه گفت: ترامپ وعده پایان جنگ‌ها را داد، اما این اقدام اخیر ما را در مسیر دیگری قرار خواهد داد. وقتی که من رأی علیه جنگ عراق دادم، نگران این بودم که این جنگ منجر به بی ثباتی بزرگ‌تر در منطقه شود که این نگرانی متأسفانه درست بود.

9:11 ــ جلسه اضطراری رژیم صهیونیستی

در پی ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سوی آمریکا، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جلسه اضطراری با مقامات امنیتی تشکیل می‌دهد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند «بنت» که اکنون در غیاب «بنیامین نتانیاهو»، سرپرست نخست‌وزیری محسوب می‌شود، امروز جلسه‌ای اضطراری با حضور رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل و دیگر مقامات امنیتی این رژیم جلسه‌ای اضطراری درباره ترور سردار سلیمانی خواهد داشت.

9:20 __ تکذیب بازداشت هادی عامری و شیخ خزعلی

دفتر رسانه‌ای دبیرکل سازمان بدر عراق، روز جمعه اعلام کرد که اخبار مربوط به بازداشت هادی العامری از سوی نیروهای آمریکایی صحت ندارد.

همچنین جنبش عصائب اهل حق خبر بازداشت شیخ خزعلی دبیرکل این جنبش را تکذیب کرد.

9:50 __ آماده باش کامل رژیم صهیونیستی

در پی حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد و شهادت قاسم سلیمانی، ارتش رژیم صهیونیستی آماده‌باش خود را در مرز با سوریه، لبنان و غزه افزایش داد.

رسانه‌‌های صهیونیستی، همچنین به تدابیر امنیتی و آماده در همه مراکز این رژیم در خارج از فلسطین اشغالی از بیم احتمال حمله اشاره کردند.

10:30 ـــ واکنش گروه‌های فلسطینی
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز با صدور بیانیه‌ای شهادت حاج قاسم سلیمانی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت و اعلام کرد: سردار سلیمانی، یکی از فرماندهان بزرگ و مهم ایران بود و نقش مهمی در حمایت از مقاومت فلسطین در زمینه های مختلف داشت.

حماس در این بیانیه شهادت سردار قاسم سلیمانی و دیگر شهدای این حمله را به ملت عراق نیز تسلیت گفت و تأکید کرد: ما این جنایت و همه جنایت‌های مستمر آمریکا در ایجاد آشوب و تنش در منطقه در جهت خدمت به رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

مقاومت اسلامی فلسطین در این بیانیه با اشاره به این که آمریکا مسئول تمام خون‌هایی است که در منطقه ریخته شده است، تأکید کرد: رفتار خصمانه و جنایت‌کارانه آمریکا بدون در نظر گرفتن منافع و آزادی و آرامش ملت‌ها باعث تشدید ناآرامی و بی‌ثباتی می‌شود.
 
ابواحمد فؤاد، معاون جبهه مردمی آزادسازی فلسطین نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری المیادین ترور سردار سلیمانی را هدف قرار دادن کل محور مقاومت دانست و اعلام کرد که ترور سردارسلیمانی بدون مجازات نخواهد گذشت.

معاون جبهه مردمی آزادسازی فلسطین گفت: سلیمانی از مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن و هر مکان دیگری حمایت کرد و آمریکا با ترور او درهای جهنم را به روی خود گشود.

معاون جبهه مردمی آزادسازی فلسطین اظهار کرد: ترامپ صاحب ذهنیت جنایت‌کارانه است و به همه مخالفان امپریالیسم تجاوز می‌کند.

فؤاد در ادامه با تاکید بر اینکه ترور سردار سلیمانی بدون مجازات نخواهد گذشت، تأکید کرد: هدف همیشگی سلیمانی، قدس و آزادسازی سراسر فلسطین بود. نه فقط ایران بلکه همه نیروهای مقاومت دغدغه  پاسخ به این جنایت را دارند.
 
وی تاکید کرد: محور مقاومت همه امکانات لازم را برای پاسخ و پشیمان کردن آمریکا نسبت به ترور سلیمانی در اختیار دارد. ترور سلیمانی به معنای هدف قرار دادن همه محور مقاومت است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اسلامی نیز در واکنش به خبر ترور و شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه پرچم امت اسلامی بالاست، تأکید کرد که در مسیر آزادسازی عقب‌نشینی وجود ندارد.

براساس گزارش المیادین؛ جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به این که سردار قاسم سلیمانی به دست متجاوز آمریکایی صهیونیستی هدف قرار گرفت در حالی که او در خطوط مقدم رویارویی بود، اعلام کرد: در راه آزادسازی قدس هیچ شکست و عقب‌نشینی وجود ندارد.

جنبش «المجاهدین» فلسطین نیز در بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و شهدای مقاومت عراق اعلام کرد: ترور شهید سلیمانی و همراهانش، تنها ثبات محور مقاومت را بیشتر می‌کند.

این جنبش اعلام کرد: آمریکا با این اقدام علیه محور مقاومت و فرماندهان آن، حماقتی دچار شده است که پیامدهای آن را بررسی نکرده بود.

10:56 __ واکنش سوریه

سوریه، جنایت آمریکا در ترور سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این تجاوز که به روش گروه‌های تروریستی انجام شده است، نشان می‌دهد که آمریکا مسئول ناامنی و بی ثباتی در عراق است.

در این بیانیه تأکید شده است که این جنایت، باعث وخامت هر چه بیشتر اوضاع منطقه خواهد شد.

11:03 ـــ افزایش جهانی قیمت نفت پس از ترور سردار سلیمانی

به دنبال حمله پهپاد آمریکایی به کاروان حامل سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی در بغداد و شهادت ایشان به همراه شهید ابومهدی المهندس، قیمت نفت به بشکه‌ای 69 دلار رسید.

قیمت نفت برنت بعد از ترور سردار سلیمانی 4 درصد افزایش یافت. بورس آمریکا نزولی شد.

پایگاه خبری بیزینس تودی گزارش داد، قیمت نفت خام برنت بعد از ترور سردار سلیمانی در عراق بیش از 4.39 درصد افزایش یافت.

11:08 __ چین خواستار خویشتن‌داری ایران و آمریکا شد

وزارت خارجه چین در واکنش به ترور سردار سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکایی، خواستار «آرامش و خویشتن‌داری همه طرف‌ها» شد.

11:50 __ تسلیت روسیه به مردم ایران

یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که شهادت سردار قاسم سلیمانی ماجراجویی خطرناکی است که به تشدید تنش ها در کل منطقه منجر خواهد شد.

مسکو ضمن ابراز همدردی با ایران و تسلیت به ملت ایران اعلام کرد که سردار سلیمانی مدافع منافع ملی کشورش بود.

13:32 __ تدابیر امنیتی در بغداد

در پی حمله آمریکا به کاروان حشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، نیروهای امنیتی عراق تدابیر شدیدی را در پایتخت اتخاذ کردند. همزمان فرماندهی حشد شعبی از حامیانش خواست برای پاسخگویی به حمله آمریکا آماده باشند.

15:20 ــ پیام تسلیت رئیس پارلمان لبنان

«نبیه بری» در سه پیام جداگانه، شهادت سردار سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

در پیام بری به رهبر معظم انقلاب آمده است: این سرنوشت مقاومان است... یا پیروزی یا شهادت. این از عظیم‌ترین نعمت‌های باری تعالی است که بر انقلاب اسلامی در ایران و بر امت اسلامی و بر مقاومان آزاده در دنیا منت نهاده است. ما در مقام رحلت شهید حاج قاسم سلیمانی، یکی از کسانی هستیم که هر دو نیکی یعنی پیروزی و شهادت را نائل آمد... کسی که او را شهیدی از شهدای الجنة المیامین قلمداد می‌کنیم.»

در پیام بری به حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز آمده است که «با فخر و افتخار و صبر و شکیبایی، خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی را دریافت کردیم. فرزندی فداکار از فرزندان انقلاب مبارک اسلامی و فرماندهی پیشگام در مقاومت برابر اشغالگران که خود را نذر آزادی فلسطین و مسیر انبیاء در قدس شریف کرد».

رئیس پارلمان لبنان به همتای ایرانی، علی لاریجانی نیز نوشت: «فقط شهدا تاریخ‌ساز هستند و صفحاتی از عزت برای امت [اسلامی] خلق می‌کنند... شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از معدود کسانی بود که سر خود را در راه خدا و مسائل حق و عدالت و آزادی خاک و انسان فدا کرد.»

16:15 __ توئیت تکراری ترامپ

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا عصر امروز (جمعه)، بعد از صدور دستور ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» در بغداد، مجددا در توئیتر اظهار نظر کرد.

ترامپ البته این بار توئیتی شبیه چیزی که چند ماه پیش منتشر کرده بود، نوشت: «ایران هیچوقت جنگی را نبرده اما مذاکره‌ای را هم نباخته است».

۱۶:۳۰ ــ مبادله پیام از طریق سوئیس

به گزارش راشاتودی،‌ وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که سفیر این کشور در تهران پیام‌هایی را از آمریکا به ایران انتقال داده است.

انتقال این پیام‌ها پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

همچنین وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که نماینده این کشور در تهران از موضع ایران درباره ترور سردار سلیمانی نیز مطلع شده است.

17:13ــ واکنش ترکیه به شهادت سردار سلیمانی 

وزارت امور خارجه ترکیه امروز جمعه و به دنبال شهادت سردار سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی در عراق با صدور بیانیه‌ای درباره افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران قویا ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده است: از افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در منطقه عمیقا ابراز نگرانی می‌کنیم. آشکار است که عملیات هوایی آمریکا ناامنی و بی‌ثباتی را در منطقه افزایش خواهد داد.

وزارت خارجه ترکیه در ادامه این بیانیه آورده است: بار دیگر قاطعانه تاکید می‌‌کنیم که تبدیل عراق به عرصه درگیری‌ها به صلح و ثبات آسیب خواهد رساند.

17:28ــ واکنش مصر 

وزارت خارجه مصر خواستار کنترل اوضاع و جلوگیری از هر گونه تنش جدید شد.

در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: با نگرانی بزرگ، وزارت خارجه مصر تحولات شتابزده در عراق که گواهی‌دهنده تشدید تنش‌هاست را دنبال می‌کند و قاهره خواهان مهار اوضاع و جلوگیری از هر گونه تنش جدید است.

17:33ــ تسلیت رئیس جمهور لبنان 

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان امروز با ارسال پیامی مکتوب برای «حسن روحانی» همتای ایرانی خود، شهادت سردار «قاسم سلیمانی»‌ را تسلیت گفت. 

عون در این پیام ضمن تسلیت، ترور شهید قاسم سلیمانی را که در حمله بامداد امروز آمریکا به خودرو حامل وی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید، محکوم کرد. 

عون همچنین در پیامی مشابه برای رئیس جمهوری عراق، شهادت ابومهدی المهندس، نایب رئیس الحشد الشعبی را نیز تسلیت گفت.

17:40ــ پیام تسلیت اسد به رهبر انقلاب

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

وی در این پیام تسلیت گفت: «خبر شهادت ستاره‌ای از فرماندهان مقاومت که در رأس آنها سردار سلیمانی بود را با حزن و اندوه دریافت کردیم.»

اسد در این پیام اضافه کرد: «یاد شهید سلیمانی در اذهان ملت سوریه باقی خواهد ماند و ملت سوریه هرگز ایستادن سلیمانی در کنار ارتش عربی سوریه در دفاع از این کشور ضد تروریسم را فراموش نخواهد کرد.»

17:58ــ هند: خواستار خویشتنداری هستیم

وزارت خارجه هند در واکنش به شهادت سردار سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی اعلام کرد: خواستار خویشتنداری هستیم.

وزارت خارجه هند در این خصوص با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با خبر شدیم که یک فرمانده ارشد ایرانی به دست آمریکا کشته شده است. افزایش تنش‌ها باعث هشدار جهانیان شده است. مهم است که وضعیت، بیش از این بدتر نشود. هند مکرراً خواستار خویشتنداری شده است.

همچنین دفتر علمای هند در نامه‌ای شهادت سردار قاسم سلیمانی را به صاحب العصر و الزمان و مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفت.

18:15ــ رئیس پارلمان عراق: حمله آمریکا نقض حاکمیت عراق بود

«محمد حلبوسی» رئیس پارلمان عراق امروز در بیانیه‌ای به حمله تروریستی آمریکا که منجر به شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شد، واکنش نشان داد و به مردم ایران و عراق تسلیت گفت.

به نوشته وبگاه السومریه، در بیانیه حلبوسی آمده است که «شهید ابو مهدی المهندس» نقش بارزی در آزادسازی خاک عراق از داعش داشت و شجاعت بسیاری در این راه از خود نشان داد.

رئیس پارلمان عراق از دولت این کشور نیز خواست تا اقدامات و تدابیر سیاسی و قانونی و امنیتی لازم را برای توقف این گونه تجاوزات در پیش بگیرد.

حلبوسی در ادامه همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری و اتحاد و مقابله با تهدیدات و دور نگه داشتن عراق از هرگونه درگیری منطقه‌ای و بین‌المللی فراخواند.

18:17ــ هشدار رئیس شورای اروپا نسبت به تشدید تنش‌ در منطقه

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا روز جمعه در واکنش به حمله نیروهای آمریکایی به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی، نسبت به هرگونه تشدید تنش‌ها در منطقه پس از این حمله تروریستی هشدار داد.

وی خاطر نشان کرد: چرخه خشونت، اقدامات تحریک‌آمیز و فعالیت‌های متقابل که طی چند هفته اخیر در عراق شاهدش بودیم باید متوقف شود. باید هر به قیمتی از تشدید تنش‌ها جلوگیری به عمل آید.

18:45 __ واکنش ماکرون به شهادت سردار سلیمانی

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز جمعه به شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عملیات تروریستی آمریکا واکنش نشان داد.

ماکرون بدون محکوم کردن حمله تروریستی آمریکا گفت ایران نباید اقدامی انجام دهد که باعث تشدید تنش‌ها شود.

19:05ــ ترامپ: عراقی‌ها نمی‌خواهند تحت کنترل ایران باشند!

رئیس‌جمهوری آمریکا با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: عراقی‌ها نمی‌خواهند تحت کنترل ایران باشند!

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دنبال شهادت سردار سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکائی در عراق در پیام‌های جدیدی در توئیتر نوشت: آمریکا در طی سالیان مدیدی، هر سال میلیاردها دلار به عراق پرداخت کرده است.

وی در ادامه ادعا کرد: مردم عراق نمی‌خواهند تحت کنترل و تسلط ایران باشند؛ اما در نهایت، تصمیم گیرنده آنها هستند. ایران در ۱۵ سال گذشته، کنترل بیشتر و بیشتری بر عراق به دست آورده و مردم عراق از این مسئله خوشحال نیستند. آخرِ این ماجرا خوب نخواهد بود.

22:30 __ بیانیه جمعیت الوفاق بحرین

جمعیت الوفاق بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای  جنایت وحشیانه آمریکا در عراق را به شدت محکوم و تصریح کرد: قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی خطری برای جمعیت‌های تروریستی و توطئه‌های آنها در منطقه و جهان به شمار می‌رفتند و ملت‌های منطقه به فداکاری‌ها و مبارزات آنها در رویارویی با داعش و همه گروه‌های تروریستی افتخار می‌کنند.

الوفاق این جنایت را اشتباهی بزرگ و نقض حاکمیت عراق برشمرد که ناامنی و تاریکی منطقه را به دنبال دارد.

23:21 ــ نشست فوق العاده پارلمان عراق روز یکشنبه برگزار می‌شود

ریاست پارلمان عراق اعلام کرد که نشست فوق العاده پارلمان این کشور برای بررسی موضوع تجاوز آمریکا به تمامیت ارضی عراق روز یکشنبه برگزار می‌شود.

ریاست پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای دلایل به تعویق افتادن نشست فوق العاده پارلمان عراق را از فردا شنبه به روز یکشنبه اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به اهمیت نمایندگان و گروه‌های سیاسی برای مراسم تشییع و ختم شهدا که فردا شنبه از بغداد تا نجف برگزار می‌شود، نشست فوق العاده و ویژه بررسی تجاوز آمریکا به حاکمیت عراق در ساعت یک بعد از ظهر روز یکشنبه پنجم ژانویه 2020 برگزار می‌شود.»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha