بسته خبری تحولات عراق/ ورود پهپاد ترورکننده سردار سلیمانی از کویت
کد خبر: 3869194
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

بسته خبری تحولات عراق/ ورود پهپاد ترورکننده سردار سلیمانی از کویت

 گروه بین‌الملل ـ اخبار رسیده از عراق نشان می‌دهد که پهپاد آمریکایی، که به خودروی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد حمله کرد، از کویت وارد این منطقه شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «بغداد الیوم»، «فاضل الفتلاوی»، نماینده ائتلاف الفتح عراق، اعلام کرد: فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق بیش از 80 امضا برای تصویب قانونی اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور جمع‌آوری کرده‌ است.
 
وی افزود: اقدامات جنایتکارانه نیروهای آمریکایی برای کشوری که متهم به حمایت از تروریسم در عراق و منطقه است عجیب نیست. نیروهای ملی در مجلس نمایندگان عراق خواستار اقدام قاطع برای اخراج این نیروها از عراق و فاش کردن نام سیاستمدارانی هستند که با رأی‌‌دادن به لایحه مربوط به اخراج آمریکایی‌ها مخالفند.
 
بخش رسانه‌ای پارلمان عراق دیروز، 14 دی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: جلسه فوق‌العاده پارلمان برای بررسی تجاوزهای آمریکا یکشنبه، 15 دی، رأس ساعت 13 به وقت محلی برگزار خواهد شد.
 
در همین باره، شبکه خبری المیادین گفت: دو ائتلاف الفتح (به ریاست هادی العامری) و السائرون (وابسته به جریان صدر) در پارلمان عراق درباره پیشنهاد ارائه قانون اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور به توافق رسیدند.
 
این توافق پس از اقدام تروریستی بامداد روز جمعه آمریکا بود که طی آن سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون سازمان حشدالشعبی عراق، در حمله هوایی ترور شدند.
 
ورود پهپاد آمریکایی از کویت
 
بر اساس گزارش «السومریه نیوز»، جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، وابسته به حشدالشعبی، اعلام کرد: پهپاد آمریکایی که به خودروی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس حمله کرد، از کویت وارد این منطقه شده بود.
 
در بیانیه این جنبش آمده است: همه گزارش‌ها درباره هواپیمای بدون سرنشین MQ-9، كه سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به شهادت رساند و گفته شده که مقر آن در قطر است، بر اساس تحقیقات اولیه نادرست است. ما به اطلاعاتی دست یافته‌ایم که تنها فرودگاه این پهپاد در کشور کویت است و به طور مشخص در پایگاه هوایی «علی السالم» نگهداری می‌شود.
 
بیانیه حشد الشعبی درباره آزمایش دی‌ان‌ای ابومهدی المهندس

همچنین گزارش‌ها حاکی است، حشدالشعبی در بیانیه‌ای از انتقال پیکر «ابومهدی المهندس» برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای به تهران خبر داد و گفت: پیکر این شهید بزرگوار پس از انجام‌ آزمایش‌ها به نجف بازمی‌گردد و در قبرستان «وادی‌السلام» به خاک سپرده خواهد شد. به دلیل شدت انفجار حمله تروریستی بامداد جمعه، تکه‌های پیکر ابومهدی المهندس با تکه‌هایی از پیکر یکی دیگر از شهدای حشد الشعبی و پیکر سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ترکیب شده است.

در این بیانیه آمده است: پس از انجام عملیات دی‌ان‌ای،‌ پیکر المهندس به عراق بازخواهد گشت تا طبق وصیت وی، در قبرستان وادی‌السلام به خاک سپرده شود.
 
سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون سازمان نیروهای مردمی عراق، به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه، 13 دی ماه، در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و با شلیک موشک‌های پهپاد وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.  
انتهای پیام
captcha