مشارکت مهد قرآن با سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری منطقه ۲ تهران
کد خبر: 3870898
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

مشارکت مهد قرآن با سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری منطقه ۲ تهران

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه مهد قرآن استان تهران با همکاری سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری منطقه دو تهران، کلاس‌های آموزش جامع قرآن با محوریت حفظ با عنوان «بهار دل‌ها» برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه مهد قرآن، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، آئین افتتاحیه کلاس‌های آموزش جامع قرآن با محوریت حفظ با عنوان «بهار دل‌ها» با همکاری مهد قرآن استان تهران در فرهنگسرای ابن‌سینا شهرک قدس (غرب) تهران برگزار شد.

در این مراسم سیدمحمود چاوشی، مدیر مهد قرآن، ضمن پاسداشت یاد و خاطره سردار شهید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اشاره به مشارکت و همکاری مهد قرآن با سازمان‌ها و نهادها و مراکز فرهنگی و هنری در امر آموزش قرآن برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در امر تربیت حافظان قرآن، گفت: آشنایی و انس با قرآن یک فریضه است که این ارتباط معنوی و الهی(انس با قرآن) موجب سازندگی جامعه می‌شود.

محمد قمی، مدیر فرهنگی ـ هنری منطقه ۲ شهرداری و مدیر فرهنگسرای ابن‌سینا در شهرک غرب نیز ضمن قدردانی از مؤسسه مهد قرآن برای ترویج فرهنگ قرآنی، ادامه داد: امیدوارم همه مخاطبان به ویژه نسل جوان از ظرفیت‌های آموزشی علوم قرآنی این مؤسسه در منطقه شهرک غرب بهره‌مند شوند؛ چراکه انس با قرآن اصلی‌ترین عنصر مقابله با تهدید‌های فکری و فرهنگی است.

در بخش دیگری از مراسم سیدمهدی سیف، داور بین‌المللی قرآن و عضو هیئت علمی مؤسسه مهد قرآن، طی سخنانی با بیان اینکه هر مقدار در جامعه کار قرآنی انجام شود و برای آن سرمایه‌گذاری شود، این کار موجب پیشرفت و نورانیت فرد و جامعه می‌شود.

وی افزود: سرمایه اصلی انقلاب اسلامی قرآن است و به همین منظور باید با تلاوت قرآن و تفکر و توجه دادن در عمق معانی و پیام‌های آن بکوشیم، ایشان با قدردانی از مسئولان مؤسسه مهد قرآن و فرهنگسرای ابن‌سینا در توسعه فعالیت‌های آموزشی، تصریح کرد: توجه دادن نسل جوان به آموزه‌های قرآنی (قرائت، فهم و تفسیر) از جمله راهکارهایی است که می‌تواند مقابله با تهاجم فرهنگی باشد.

در بخش دیگر این مراسم، جواد فومنی، مدیر مهد قرآن استان تهران، ثبت‌ نام نخستین دوره آموزش کلاس‌های حفظ و مفاهیم قرآن ویژه بانوان و آقایان از مقطع پیش‌دبستانی تا بزرگ‌سالی به صورت حضوری در فرهنگسرای ابن‌سینا آغاز شد. این دوره با همکاری کانون فاطمیه مهد قرآن استان تهران برگزار شد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از ۱۴ نفر از مربیان و حافظان قرآن عضو کانون فاطمیه(س) با اهدای لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha