بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح یک شروع خوب و قابل تقدیر است/ از همه ملت ایران عذرخواهی می‌کنم
کد خبر: 3871255
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
ربیعی در نشست خبری:

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح یک شروع خوب و قابل تقدیر است/ از همه ملت ایران عذرخواهی می‌کنم

گروه سیاسی ــ‌ سخنگوی دولت اقدام ستاد کل نیروهای مسلح در صدور بیانیه صادقانه و پذیرش خطای غیر عمدی انسانی را قابل تقدیر و شروعی خوب خواند و گفت: این امر قطعا با شفافیت تا انتها ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایکنا؛ نشست خبری علی ربیعی، سخنگوی دولت، امروز، دوشنبه 23 دی‌ماه، برگزار شد که بخش‌هایی از آن به شرح ذیل است:

ـ موضع‌گیری‌ها درباره سانحه سقوط هواپیما ریشه در بی‌اطلاعی داشت.

ـ در هفته‌ای که گذشت، هنوز از داغ فقدان سردار شهید قاسم سلیمانی فارغ نشده بودیم و عزادار از دست دادن این سردار بزرگ مقاومت بودیم که داغ دیگری از راه رسید و بر سینه هایمان آوار شد.

ـ حادثه هواپیمای اوکراینی و کشته شدن ۱۷۶مسافر این هواپیما دل های ما را غمگین کرد و از آن غم انگیزتر و مصیبت بار تر این بود که بعد از تقریبا سه روز با خبر شدیم که این هواپیما در نهایت تاسف با آتش پدافند خودی ساقط شده است.

ـ اکنون ما هم عزادار شده‌ایم و هم دغدغه‌مند و نگران؛ دغدغه اینکه چه باید بکنیم که دیگر هیچ‌گاه این خطای بزرگ اتفاق نیفتد و دغدغه دیگر اینکه چگونه این لطمه بزرگی که به اعتماد عمومی مردم و مرجعیت رسانه ای و اطلاع رسانی کشور وارد شد را جبران کنیم.

ـ ما دروغ نگفتیم. دروغ به معنی جعل آگاهانه و عامدانه واقعیت است. این چیزی بود که از جانب ما به هیچ وجه اتفاق نیفتاد.

ـ همه موضع گیری‌ها ریشه در بی اطلاعی یا بهتر بگویم بی‌اطلاع گذاشتن آنها داشت.

ـ هیچ یک از مقامات دولت از جمله شخص رئیس‌جمهور تا عصر روز جمعه از علت اصلی سقوط هواپیما که همان آتش پدافند غیرعمدی خودی بوده، مطلع نبودند و همان گونه که سردار حاجی‌زاده هم عنوان کردند، صرفا بر اساس اطلاعات و داده‌های موجود همان موقع اظهارنظر می‌کردند.

ـ از عصر روز جمعه که رئیس‌جمهور از موضوع مطلع شدند، دستور تشکیل شورای عالی امنیت ملی را دادند که منجر به صدور بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح و بیانیه رئیس‌جمهوری در این خصوص شد.

ـ از همان ساعت رئیس‌جمهوری تاکید کردند که به سرعت به مردم اطلاع‌رسانی شود. همین جا از همه ملت ایران، افکارعمومی و روزنامه‌نگاران عزیز عذرخواهی می‌کنم.

ـ اقدام روز شنبه ستاد کل نیروهای مسلح در صدور بیانیه‌ای که با صداقت و مسئولیت‌پذیری این حادثه را برعهده گرفتند و اعلام کردند که ناشی از یک خطای انسانی بوده؛ قابل تقدیر و شروع خوبی است که قطعا با شفافیت تا انتها ادامه خواهد یافت.

ـ این حال نمی‌توان منکر شد که غم و اندوه بزرگی بر دل‌های بازماندگان آن عزیزان و همچنین تمام ملت ایران نشست و متاسفانه در اثر تعلل و کوتاهی در اطلاع‌رسانی به موقع این حادثه، ضربات و لطمات جبران‌ناپذیری به سرمایه اجتماعی همه ما وارد شد.

انتهای پیام
captcha